با حضور قرآنیان سراسر جهان؛

ششمین دوره مسابقات قرآن اروپایی در آلمان برگزار می شود

کدخبر: 2172222

مرکز اسلامی هامبورگ آلمان ششمین دوره مسابقات قرآن اروپایی را با حضور قرآنیان سراسر جهان برگزار می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم از سوی مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می شود.

دارالقران الکریم آلمان ششمین دوره مسابقات اذان، حفظ، قرائت و مفاهیم قرآن کریم را در سطح اروپا از تاریخ ۲ لغایت ۴ ماه مارس ۲۰۱۸ (۱۱ الی ۱۳ اسفند ماه) برگزار می نماید .

نشر و ترویج فرهنگ و معارف قرآن کریم ، زمینه سازی رشد و شکوفایی نخبگان قرآنی، انس هر چه بیشتر قاریان و حافظان قرآن کریم با کلام وحی ، ایجاد اتحاد در جامعه قرآنی اروپا و انتقال تجربیات قاریان و حافظان ممتاز به یکدیگر از اهداف این مسابقات است.

قرائت قرآن ویژه برادران، حفظ قرآن ویژه برادران و خواهران، ترتیل ویژه خواهران ، مفاهیم قرآن ویژه برادران وخواهران اذان ویژه برادران، تواشیح ویژه برادران و بدون موزیک و تلاوت تقلیدی برای نوجوانان از رشته های ششمین دوره مسابقات قرآنی اروپایی می باشد.

بنابر گزارش مهر، امسال در طول مسابقات و در مراسم افتتاحیه و اختتامیه ششمین دوره مسابقات اروپایی قرآن کریم میزبان نابغه قرآنی، حافظ کل قرآن آقای محمدمهدی حق گویان خواهد بود.

وی حافظ کل قرآن کریم به ۷۴ روش همچنین حافظ کل قرآن کریم به قرائات سبع و مسلط به تفاسیر قرآن کریم (المیزان، مجمع البیان، روح المعانی و کشاف) که در این دوره از مسابقات به تلاوت خواهد پرداخت.

مسابقات در دو رده سنی زیر ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می گردد و کلیه مسلمانان ساکن در اروپا از مذاهب مختلف اسلامی، بدون محدودیت سنی می توانند در این مسابقات شرکت نمایند .

هر شرکت کننده فقط می تواند در یک رشته شرکت نماید و متقاضیان شرکت در رشته قرائت مسابقات اروپایی قرآن کریم، باید از طریق دارالقرآن های کشورهای اروپایی معرفی شوند، یا از طریق ایمیل یک فایل صوتی یا تصویری از تلاوتشان را ارسال نمایند .

شرایط شرکت کنندگان هر رشته

۱ - رشته قرائت: آشنایی با قواعد تجوید، صوت و لحن قرآن کریم و توانایی در قرائت با رعایت قواعد تلاوت به روایت حفص از عاصم (نوجوانان دو جزء اول قرآن)

۲ - رشته حفظ: توانایی در پاسخگویی سریع و تلاوت آیات مطروحه از سوی هیأت داوران به روایت حفص از عاصم

۳ - گروههای رشته حفظ :

بزرگسالان: ۳۰ جزء، ۲۰ جزء، ۱۰ جزء، ۵ جزء

نوجوانان : جزء ۳۰ و ۵ جزء

۴ - رشته مفاهیم (کتبی)

آزمون رشته مفاهیم: تفسیر سوره های یوسف، رعد و ابراهیم از تفسیر نمونه (جلد نهم ودهم) می باشد. (دانلود جلد نهم - دانلود جلد دهم)

آزمون رشته مفاهیم به صورت کتبی (تستی) روز شنبه ۳/۳/۲۰۱۸ ساعت ۱۴:۳۰ در کتابخانه مرکز اسلامی هامبورگ برگزار می گردد .

۵ - رشته تلاوت تقلیدی ( برای نوجوانان)

این مسابقه یک مرحله دارد و در آن چهار مقطع تلاوت از قاریان برجسته جهان اسلام «محمد صدیق منشاوی»، «عبدالباسط عبدالصمد« «مصطفی اسماعیل» و «شحات محمد انور» در سایت و کانال تلگرام دارالقرآن برای تقلید تلاوت در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود. شرکت کنندگان یک تلاوت را اتخاب نمایند و همانند سبک قاری مربوطه، تلاوت تقلیدی خود را در مسابقات به صورت حضوری ارائه دهند .

مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات، روز جمعه ۲ مارس از ساعت ۱۷ و مراسم اختتامیه روز یکشنبه ۴ مارس برگزار خواهد شد. کلیه شرکت کنندگان باید در طول برگزاری مسابقات در محل برگزاری حضور داشته باشند .

این مسابقات با حضور داوران و اساتید بین المللی قرآن کریم برگزار می گردد و در حاشیه مسابقات، برنامه های آموزشی و محفل انس با قرآن نیز برگزار خواهد گردید.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: