همایش ادبی «بانوی آفتاب» در باکو برگزار شد

کدخبر: 2172229

همایش ادبی «بانوی آفتاب» با حضور ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا ، همایش ادبی «بانوی آفتاب» شامگاه شنبه (5 اسفندماه) با حضور ابوذر ابراهیمی ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جواد جهانگیرزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.

در این همایش که با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید آغاز شد، جمعی از شاعران و مداحان آذربایجانی دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت به مدح و وصف شخصیت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) پرداختند.

ابراهیمی ترکمان، با بیان سخنانی در این همایش، گفت: شعر بدون عشق نمی تواند اثرگذار باشد و باقی بماند و آن کسانی که عاشق اهل بیت (ع) هستند و از ته دل، ائمه اطهار (ع) را دوست دارند، در آن دل یک محبت و عشق ایجاد می شود که در شعر و ادب انعکاس می شود.

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی افزود: خداوند متعال می فرمایند: به در اهل بیت (ع) بروید، هر کس که عاشق اهل بیت (ع) شود، اهل بیت (ع) نیز آن را دوست خواهد داشت.

در ادامه این همایش، شاعران اهل بیت(ع) در اشعار خود به وصف حضرت فاطمه زهرا(س) و ائمه اطهار پرداختند.

در این همایش همچنین از سید آقا رحیم باخشی اف، شاعر اهل بیت آذربایجانی که مدتی پیش از بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت، تجلیل و فیلمی کوتاه در باره این شاعر برجسته نمایش شد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: