حجت‌الاسلام کرمی در گفت وگو با فارس مطرح کرد

ثبت‌نام بیش از هزار نفر در مراسم اعتکاف دانشگاه تهران/ برگزاری مراسم به صورت تفکیکی

کدخبر: 2172317

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران گفت: ثبت‌نام برای شرکت در مراسم اعتکاف در این دانشگاه تا ۱۰ اسفند ادامه دارد و تا کنون بیش از یک هزار نفر در این مراسم ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، طبق سنوات گذشته در ایام البیض (15-13 رجب) برابر با 11 تا 13 فروردین ماه سال 97 قریب به 200 مسجد در دانشگاه های کشور میزبان معتکفین خواهند بود و هر سال بیش از 50 هزار دانشجو و استاد در مراسم معنوی اعتکاف دانشگاهیان شرکت می کنند.

مسجد دانشگاه تهران یکی از مساجدی است که هرساله میزبان تعداد زیادی از دانشگاهیان در مراسم اعتکاف است و برگزاری مراسم اعتکاف در این دانشگاه از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است.

حجت الاسلام کرمی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران درباره برگزاری مراسم اعتکاف در این دانشگاه در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، گفت: برخی از سنت ها هستند وقتی فراگیر می شوند آثار خیلی مثبت و ماندنی در جامعه می گذارند و اعتکاف از جمله این سنت ها است که به دستور رهبر معظم انقلاب نه تنها در دانشگاه ها بلکه در مساجد کشور رو به توسعه است.

وی تصریح کرد: یک مشکلی که امسال پیرامون موضوع اعتکاف پیش آمده تدارک برنامه اعتکاف است که در تعطیلات قرار گرفته و کار دست اندرکاران این مراسم را مقداری سخت کرده است. امسال مراسم اعتکاف با ایام نوروز همزمان شده و به طور معمول به دلیل دید و بازدیدهایی که در این ایام انجام می شود ممکن است برخی افرادی که خیلی علاقمند به شرکت در مراسم اعتکاف بودند امسال موفق به این کار نشوند.

کرمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ثبت نام اعتکاف در مسجد دانشگاه تهران در همان روزهای ابتدایی با استقبال بسیار خوبی روبرو شد و تا امروز بیش از هزار نفر در مراسم اعتکاف دانشگاه تهران ثبت نام کرده اند که بیش از ظرفیت است، ثبت نام تا 10 اسفند ادامه دارد و مسلما تا این زمان تعداد بیشتری از دانشگاهیان ثبت نام خواهند کرد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران اظهار داشت: امسال در نظر داریم مقداری ظرفیت و کیفیت را بالا ببریم و تلاش داریم ان شاءالله آن اصولی را که باعث بالا رفتن کیفیت می شود را افزایش دهیم.

وی گفت: یکی از این اصول که مقام معظم رهبری هم نسبت به آن خیلی تاکید دارند، بحث «خلوت» است، به این معنا که انسان فرصتی در اعتکاف پیدا کند تا با خدای خودش خلوت کند. متاسفانه در اثر برنامه های زیادی که در اعتکاف تدارک دیده می شود مقداری از این اصل غفلت شده است و ما داریم برنامه ریزی می کنیم تا یک فضای کوچکی در گوشه مسجد برای این کار اختصاص پیدا کند و در اختیار کسانی قرار گیرد که می خواهند خودشان باشند با خدای خودشان و مشغول عبادت و راز و نیاز شوند.

کرمی اضافه کرد: تغییر دیگری که امیدواریم از سال آتی انجام شود، این است که مسجد دیگری را هم برای اعتکاف دانشگاهیان دانشگاه تهران در نظر بگیریم، به همین جهت مراسم اعتکاف سال آینده به صورت تفکیکی برگزار خواهد شد، یعنی خواهران و برادران در دو مسجد معتکف خواهند شد. که در این رابطه احتمالا مسجد کوی دانشگاه هم اضافه خواهد شد.

وی گفت: طبق نظرسنجی های صورت گرفته برگزاری مراسم اعتکاف خواهران و برادران در یک مسجد، روح اعتکاف را مخدوش می کند و ان شاءالله سعی داریم در سال آینده مراسم اعتکاف خواهران و برادران به صورت تفکیکی برگزار شود و قول می دهیم میان این دو برنامه هیچ تفاوتی وجود نداشته باشد و از نظر کیفیت و کمیت برنامه ها دقیقا مانند هم باشد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران تاکید کرد: هر چند امسال مدیریت مسجد تغییر کرده ولی تا کنون برنامه ها بسیار خوب انجام شده، بنده هم با توجه به تجربیاتی که از استان قم دارم و اعتکاف بسیار موفقی که در مسجد دانشگاه قم برگزار می کردیم، برنامه هایی را برای مراسم اعتکاف در دانشگاه تهران مدنظر داریم تا ان شالءالله با کیفیت و کمیت بهتری این مراسم را برگزار کنیم.

کرمی تصریح کرد: ما در مراسم اعتکاف دانشگاه تهران از محضر حجت الاسلام صدیقی، حجت الاسلام پناهیان و اساتید و سخنران دیگر استفاده خواهیم کرد. همچنین برنامه های متنوعی را در نظر داریم که ان شالله پس از تکمیل برنامه ریزی ها اطلاع رسانی خواهد شد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: