معاون نخست وزیر ترکیه: باید صالح مسلم به ترکیه تحویل داده شود

کدخبر: 2172404

بکر بوزداغ، معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد برای استرداد صالح مسلم، رهبر سابق حزب دموکراتیک کُردهای سوریه که در جمهوری چک بازداشت شده است، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی آغاز شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ به نقل از پایگاه اینترنتی ان تی وی؛ معاون نخست وزیر ترکیه اعلام کرد برای استرداد صالح مسلم که در جمهوری چک بازداشت شده است، اقدامات دیپلماتیک و حقوقی آغاز شده است.

بکر بوزداغ سخنگوی حکومت آنکارا گفت: وزارت امور خارجه، وزارت کشور و وزارت عدالت (دادگستری) ترکیه برای استرداد صالح مسلم یکی از رهبران سابق حزب اتحاد دموکراتیک سوریه اقدامات لازم را شروع کرده اند.

وی افزود امیدواریم وی به ترکیه عودت داده شود. صالح مسلم در فهرست افراد تحت تعقیب ترکیه قرار دارد و در پراگ پایتخت جمهوری چک بازداشت شده است.

وزارت عدالت ترکیه با صدور بیانیه ای اعلام کرد دادگاه چهارم جرائم سنگین آنکارا صالح مسلم را متهم کرده که عامل حملات تروریستی گوون پارک آنکارا بوده و در راستای تجزیه وحدت دولت و کشور ترکیه، کشتن عمدی مردم، ضرر زدن به اموال مردم و املاک عمومی، انتقال مواد خطرناک اقدام کرده و ادعانامه علیه جرایم ارتکابی وی تهیه و پیگیری قضائی آغاز شده است.

«دادگاه کیفری سنگین چهارم آنکارا» حکم بازداشت وی را صادر و نامش در لیست قرمز افراد تحت تعقیب ثبت شده است. ترکیه بعد از شناسائی محل اقامت وی در پراگ درخواست کرد صالح مسلم بازداشت و به ترکیه عودت داده شود. طبق قرارداد استرداد مجرمین اروپا، صالح مسلم بصورت موقت بازداشت شد و اکنون برای استرداد وی به ترکیه اقدام شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: