مناطق آزاد دروازه ورود کالای قاچاق به کشور شده است

کدخبر: 2172472

عضو تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا، گفت: مناطق آزاد محلی برای ورود کالای قاچاق به کشور شده است.

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو هیئت تحقیق و تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به روند بررسی تفحص از این ستاد، اظهار داشت: اعضای کمیسیون برای تدوین گزارش جلسات متعددی با مسئولان دستگاه های ذیربط و همچنین بازدید هایی از مبادی ورود کالا و گمرکات کشور داشته است.

وی افزود:کارشناسانی از سوی هیئت مامور شده اند تا با بررسی میدانی از مرزها، گمرک و همچنین بنادر و مبادی ورود کالا به کشور داشته و گزارشاتی را تهیه و به اعضای هیئت ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

ارجاع چند پرونده قاچاق کالا و ارز به قوه قضائیه

عضو هیئت تفحص از ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده در هفته جاری، اعضای هیئت تفحص نشستی با مسئولان ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خواهند داشت.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با بیان اینکه بر اساس بررسی های به عمل آمده کالای قاچاق از مبادی قانونی و غیر قانونی وارد کشور می شود، گفت:علیرغم اینکه فلسفه ایجاد مناطق آزاد، توسعه صادرات کالا های غیر نفتی بود اما متاسفانه ما شاهد ورود کالای قاچاق از این مناطق به کشور هستیم.

نماینده فلاورجان در مجلس با تاکید بر اینکه طبق آئین نامه داخلی مجلس هیئت تفحص 6 ماه فرصت دارد تا گزارش نهایی را تهیه کند، گفت:طبق آئین نامه هیئت تفحص می تواند مهلت 6 ماهه را تمدید کند اما سعی اعضای هیئت بر این است که تا پایان 6 ماه گزارش نهایی را تهیه و برای بررسی در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه ارائه کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: