معاون اجتماعی وزارت بهداشت:

۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت می کنند

کدخبر: 2172487

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: ۲۴۳ گروه داوطلب سلامت، ۷۷۵ خیریه و ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت فعالیت می کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدهادی ایازی در نخستین گردهمایی ملی گروه های داوطلب یاوران سلامت گفت: هدف از برگزاری این همایش این بود که نسبت به تقویت و افزایش این گروههای داوطلب سلامت اقدام کنیم.

وی افزود: ۲۴۳ گروه داوطلب سلامت در سطح کشور هستند که فعالیت تاثیرگذاری نیز داشته اند و در این همایش توانسته ایم از ۱۶۳ گروه از آنها دعوت کنیم.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: به اعتقاد من یکی از کارهای نیک، همین اقدام گروه های داوطلب سلامت است که بسیاری از محرومین را در سراسر کشور ویزیت و مداوا می کنند و تاکنون توانسته اند بالغ بر ۲۰۰ هزار خدمت ارائه دهند.

وی افزود: در زلزله اخیر غرب کشور نیز بسیاری از همین گروههای داوطلب سلامت در منطقه حضور پیدا کردند و ما توانستیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

ایازی اظهار کرد: ۷۷۵ خیریه و ۶۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه سلامت مشغول فعالیت هستند. اخیرا نیز در محروم ترین منطقه ایرانشهر در استان زاهدان خانه سازمان های مردم نهاد را ایجاد کردیم که در پی آن ۱۴ سازمان مردم نهاد در آن منطقه راه اندازی شده است که نشان می دهد اگر بخواهیم از ظرفیت مردمی استفاده کنیم، اقدامات قابل توجهی را می توانیم انجام دهیم.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: