تلویزیون برای نوروز ۹۷ چه برنامه‌هایی دارد؟

کدخبر: 2178180

شبکه‌های مختلف سیما امسال با توجه به مناسبت‌های خاصی که در ایام نوروز ۹۷ وجود دارد جدول پخش خود را تنظیم کرده‌اند.

به گزارشحوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در کنار دید و بازدیدهای نوروزی، تماشای متنوع ترین جدول پخش برنامه های نوروزی در روز های آغازین سال می تواند بخش هایی از این تعطیلات را به خوبی پُر کند .

ارائه فیلم های سینمایی جدید و جذاب، ویژه برنامه های زنده و تولیدی نوروزی، مستند ها و مسابقه های تلویزیونی جذاب و انیمیشن های خلاقانه از جمله هدایای نوروزی سیما به مخاطبان در ایام نوروز خواهد بود.

با بخشی از ویژه برنامه های مختلف سیما در ایام نوروز آشنا شوید .

یک یک در ساعات آخر خانه تکانی

شبکه یک سیما برنامه ای ترکیبی را با اجرای علی ضیاء برای استقبال ا ز عید از 26 اسفند به طور زنده روی آنتن می برد. این برنامه از 26 اسفند تا 28 اسفند ساعت 23 به جای برنامه های شبانه شبکه یک پخش می شود و در روز 29اسفند از 10 صبح تا 10 شب ویژه برنامه سال تحویل این شبکه را تشکیل می دهد.

درست از اولین روز فروردین تا چهاردهم داریوش کاردان ساعت 18 در برنامه ترکیبی"کاردان ها" میزبان مردان سیاسی نظیر حداد عادل، علی مطهری بیژن زنگنه محسن هاشمی و.... می شود.

علی درستکار هم برنامه ای ترکیبی را در 45 دقیقه هر روز قبل از اذان ظهر درباره سیره علوی با نام "وقت وقت" روی آنتن خواهد داشت.

مسابقه «دستپخت» هر شب ساعت 20 رقابت آشپزان حرفه ای و مهارتشان را هم در آشپزی و هم مدیریت منابع غذایی در مرحله نهایی به نمایش می گذارد. برنامه جهان در سالی که گذشت با سابقه ای طولانی در میان برنامه نروزی هر سال اتفاقات مهم سال 1396 را مرور می کند.

بازگشت یک شخصیت محبوب به شبکه دو

ویژه برنامه تحویل سال شبکه دو را امسال محمد سلوکی اجرا می کند این برنامه شب سال تحویل از ساعت 23و30 به مدت 2 ساعت و نیم و روز عید از ساعت 13 تا 21 پخش می شود.

شگفتانه مخاطبان شبکه دو، فصل جدید مجموعه عروسکی " کلاه قرمزی" است که قرار است هر شب ساعت 20 حدود یک ساعت عروسک های طناز این مجموعه را مهمان خانه های مردم کند.

مسابقه "بهترین شو" با اجرای فتیله ای ها هم پنج شنبه ها و جمعه های در ایام نوروز برای مخاطبان کودک و نوجوان پخش می شود.

«سوغات جنگل»، «شهر به شهر»، «مسابقه محله»، «ببین و بساز» ، از دیگر برنامه های گروه کودک و نوجوان این شبکه است.

مسابقه «دستپخت های خودمانی» با اجرای حسین رفیعی و روشنک عجمیان چهره های سرشناس بازیگری را وا داشته تا هنر آشپزیشان را برای مردم رو کنند. برنامه «از آسمان» در هر برنامه به زندگی یکی از شهدای مدافع حرم می پردازد. در کنار برنامه دیدنی «مسابقه تلفنی» که هر روز در دو بسته در ساعت 13:25 و 21 روی آنتن می رود، برنامه «سفر ایمن» نیز از گروه اجتماعی شبکه دو سیما هم زمان با ایام نوروز و تعدد سفرهای درون و برون شهری برای مخاطبان تولید شده است. برنامه «نما دو» نیز دوربین شبکه دو روی موضوعات روز اجتماعی، فرهنگی، هنری، اقتصادی، علمی، گردشگری و مسائل زندگی روزمره مردم زوم کرده است.

همنشینی سلبریتی ها و قوی ترین مردان در شبکه سه

شبکه سه به رسم سال های گذشته ویژه برنامه تحویل سال 1397 را با تهیه کنندگی و اجرای احسان علیخانی روی آنتن می برد.

مسابقه «زمانی برای خندیدن» در 32 قسمت 55 دقیقه ای از 12 اسفند تا 15 فروردین به تهیه کنندگی غلامعباس قنبری و محسن تقوی زنوز با حضور داورانی چون بیژن امکانیان، محمدرضا هدایتی، شقایق دهقان و سحر ذکریا از میان هزار و 200 ثبت نام کننده در رقابت طنز نمایشی 75 نفر را برگزیده تا در مسابقه نوروز 97 حضور داشته به مرحله بعدی صعود کنند. این دو تهیه کننده البته با یک مسابقه جذاب و دیدنی دیگر قرار است بینندگان شبکه سه را غافلگیر کنند.

هنوز بسیاری از مخاطبان شبکه سه از مسابقه قوی ترین مردان ایران با نام «مردان آهنین» خاطره دارند. این مسابقه پس از چند سال وقفه، نوروز امسال با تهیه کنندگی غلامعباس قنبری و محسن تقوی زنوز با شرکت کنندگان جوان و مشتاق روی آنتن خواهد رفت. چهره های محبوب زیادی در مسابقات قوی ترین مردان ایران سال های گذشته حضور داشته اند که بسیاری از مردم منتظر زورآزمایی آن ها در این مسابقه خواهند بود

مجموعه مستند «زیباتر از زندگی» به موضوع حرکت ملی راهیان نور و به خصوص حضور دانشجویان و جوانان در این عرصه می پردازد و علاوه بر یادمان های دفاع مقدس، زیبایی ها و چشم اندازهای شهرهای جنوبی کشور نیز به تصویر می کشد.

کالبدشکافی تاریخ در شبکه 4

شبکه چهار سیما با ویژه برنامه های متفاوتی به استقبال عید نوروز می رود. محمد صالح علا در برنامه «چشم شب روشن» هرشب به صورت زنده با گفت وگوهایی در حوزه ادب، فرهنگ و هنر مخاطبانش را با قصه خوانی ها و متن های دلنشین و زیبا به فصل بهار دعوت خواهد کرد.

در مستند «مشاهیر ایران» حمید مجتهدی ، که ما او را با مستند بی نظیر «ایران» می شناسیم، هنرهای تجسمی همچون نگارگری، مجسمه سازی، خوشنویسی، نقاشی خط و ... و موزه های ایران را از قاب دوربین به تصویر کشیده است. در برنامه ترکیبی «جادوی تاریخ» وقایع، موضوعات، نگرش ها و شخصیت های مهم تاریخی از ایران و جهان در قالبی جذاب به مخاطب شناسانده می شود. لنین در دادگاه، جنگ واترلو، ناپلئون در دادگاه، تاریخ مصرف گرایی، محمد پیامبر خدا، مشتاقان تاریخ (فتح بهشت)، انقلاب روسیه و مجموعه مستند تاریخ جهان در سه قسمت با عناوین «افراط ها، هیتلر و گاندی»، «افراط ها، هیروشیما»، «افراط ها، چین و انسان، ماشین و آینده بشر» از جمله فیلم هایی است که برای پخش در این برنامه آماده و دوبله می شود. برنامه های «مشاهیر ایران» و «جادوی تاریخ» در ایام نوروز یک روز در میان پخش خواهد شد.

«معرفت» عنوان برنامه ای گفت وگو محور است که با محوریت فلسفه اسلامی پخش می شود. این برنامه با حضور استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی در کنار فلسفه اسلامی به شناخت اندیشه های اسلامی در کلام بزرگان و قرآن کریم می پردازد

علاقه مندان به سریال های پلیسی و معمایی نیز در ایام نوروز سریال پوآرو را از دست نخواهند داد. مجموعه تلویزیونی پوآرو محصول سال 1989 از محبوب ترین مجموعه های نمایشی با گونه پلیسی و معمایی است که در ایام نوروز هر روز ساعت 11 از شبکه چهار به نمایش درمی آید. شبکه 4 همچنین هر روز ساعت 9 صبح 15 اثر برتر از 15 کارگردان برتر سینمای ایران علاقه مندان به سینما پای تلویزیون می نشاند.

در شبکه تهران میلیاردر شوید

شبکه پنج با سه ویژه برنامه نوروزی سال نو را جشن می گیرد. مسابقه «پنج ستاره» با اجرای اشکان خطیبی اولین مسابقه در تلویزیون برای میلیاردر شدن است. این مسابقه نوعی برنامه «مسابقه ـ بازی» است که مردم با شرکت در این برنامه ، یکی از مهم ترین چالش های خود را برای میلیاردر شدن تجربه خواهند کرد . برنامه «شب فیروزه ای» توانمندی ها و قابلیت های مختلف هریک از استان های میزبان را به نمایش در می آورد و مخاطبان را با ظرفیت های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری آشنا می کند.

فصل جدید برنامه «دوستت دارم مادر، دوستت دارم پدر» با تهیه کنندگی و اجرای سید کاظم احمدزاده بر ترویج فرهنگ دست بوسی پدر و مادر پافشاری می کند. این برنامه هم زمان با میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) روی آنتن می رود و تا 15 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.

ائتلاف عبدی - مدیری

آن هایی که تلویزیونشان بیش تر روی شبکه نسیم است، معمولا وقتشان را جوری تنظیم می کنند که فرصت برنامه های نوروزی این شبکه را از دست ندهند. فصل جدید خندوانه با سابقه ای که مخاطبان از این برنامه دارند به طور حتم دیدنی است. برنامه »دورهمی» هم متناسب با حال و هوای عید روی آنتن می رود.

برنامه جدیدی با نام «شبی با عبدی» می خواهد بخش غافلگیر کننده مخاطبان این شبکه باشد. اکبر عبدی ستاره طنز سینمای کشور اجرای برنامه را برعهده دارد و چند بازیگر دیگر او را در موقعیت های نمایشی همراهی می کنند. برنامه «وقتشه» با اجرای کامران تفتی هچنان موضوع ازدواج آسان و سبک زندگی زوج های جوان ایرانی را با حضور مهمانان و کارشناسان خانواده تبیین می کند. حال و هوای مسابقه «کودک شو» هم با اجرای پژمان بازغی هیجانی شیرین از رقابت در زمینه شناخت کودکان را با طعم شیرین تعطیلات عید همراه می کند. فینال فینالیست های مسابقه «هوش برتر» با اجرای افشین ذی نوری هم قرار است سهم مسابقه و رقابت را در شبکه نسیم تکمیل کند. برنامه های«چهل تیکه» و «ویتامین خ» هم با سفر به شهرهای ایران، آداب و سنن، دید و بازدید و روش های برگزاری عید باستانی نوروز را در جای جای ایران معرفی می کنند.

ستاره های لبنان در افق

شبکه افق با مجموعه ای از برنامه های تلویزیونی، ترکیبی و مستند، مهمان خانه های ایرانیان در ایام نوروز خواهد بود. سعید ابوطالب که با «سرزمین دانایی» در شبکه چهار مخاطب را با مستند ـ مسابقه در تلویزیون آشنا کرد، این بار مسابقه مستند ـ مسابقه «هفت روز و هفت ساعت» را در ایام نوروز به آنتن شبکه افق سپرده است. برای اولین بار در این مسابقه بازیگران سینما و تلویزیون از ایران و لبنان در شش گروه با هم رقابت می کنند و یک گروه داوری نیز بر کارشان نظارت می کند. علیرام نورایی، الناز حبیبی، امیرحسین رستمی و لیندا کیانی، بازیگران و حمیدرضا حامی خواننده در کنار سالی بسمه، کارلوس آزار (ستاره مشهور و خواننده لبنانی)، ساره قصیر، محمد شمص و چند بازیگر لبنانی در این رقابت مقابل هم قرار می گیرند و البته داوری این مسابقه هم به لادن و شیرین مستوفی سپرده شده است. این پروژه بین المللی، یک مسابقه رالی جذاب و دیدنی در لوکیشن های داخل و خارج کشور است.

فصل جدید برنامه ترکیبی «مجازی است» برای آن هایی که نوروز سال گذشته آن را دیده اند ممکن است جذاب باشد. این برنامه به آسیب شناسی رفتاری کاربران ایرانی در فضاهای مجازی می پردازد. از دیگر برنامه های نوروزی شبکه افق می توان به پخش سری جدید برنامه زیست محیطی «هوای تازه» اشاره کرد که در هر قسمت به برخی مشکلات مربوط به محیط زیست کشورمان می پردازد. دو مجموعه مستند هم برای پخش از شبکه افق طی این ایام در نظر گفته شده است؛ «شما که غریبه نیستید» به پشت صحنه زندگی بازیگران مشهور سینما و تلویزیون و مجریان شاخص شبکه های مختلف می رود.. مجموعه «سیم آخر» هم مشاغل سخت را معرفی می کند.

گذر از کاروانسرا با موتور جست وجو

شبکه آموزش سیما با برنامه پرطرفدار «همیشه خونه» برنامه ای خانوادگی متناسب با حال و هوای نوروز را آماده کرده است. فؤاد و سیاوش صفاریان پور برادران دوقلو که بیشتر در حوزه فناوری های روز و ژورنالیسم علمی کار می کنند برنامه «موتور جست وجو» را در ایام نوروز ادامه می دهند. برنامه «روبه روی ماه» از کتاب «جنگ دوست داشتنی» نوشته سعید تاجیک خاطرات طنز دفاع مقدس را با حضور شش گوینده مطرح کشور روایت می کند. برنامه «کاروانسرا» مهم ترین سفرنامه هایی که در ایران نوشته شده -از ناصر خسرو گرفته تا مارکوپولو- را بررسی می کند.

برنامه «پنجره ها» به تهیه کنندگی نیز در ایام نوروز نگاهی به کارنامه شبکه در سالی که گذشت دارد.

عطر بهار در گنجینه تلاوت

شبکه قرآن و معارف سیما برنامه های متنوعی را در زمینه پاسخگویی به سؤالات و شبهات شرعی ، برنامه های کوتاه با مضامین بلند و معرفتی قرآن تدارک دیده است برنامه های «بهشت همین حوالی است»، «نگاه خورشید»، «سخنرانی های مذهبی»با موضوع علوم قرآن و معارف اسلامی پخش می شوند. همچنین برای پاسخ گویی به سؤالات و شبهات دینی برنامه پرمخاطب «پرسمان» مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز از آن قدردانی کرده اند با گرایش عیدانه روی آنتن می رود. برنامه «عطر بهار»، «راه نشان» و «نیم نگاه» درحوزه اجتماعی و اطلاع رسانی مورد توجه علاقه مندان به علوم قرآنی قرار خواهد گرفت. همچنین برنامه های «علما» و «مواهب» با ساختار مستند در این شبکه به مناسبت نوروز تولید شده اند. ویژه برنامه های کودکان و نوجوانان نیز با عناوین «رایحه»، «نوگلان قرآنی » و «گزارش مستند» برای این گروه سنی تدارک دیده شده است. برنامه های «تلألو»، «نگین تلاوت» و «گنجینه تلاوت» از جمله برنامه های شبکه قرآن سیما با محوریت تلاوت و آموزش خواهند بود. برنامه پرمخاطب دیگری که در قالب تفریحی، سرگرمی و مسابقات در این شبکه برگزار می شود و سابقه چند ساله دارد برنامه «اسراء» است که مسابقه ای در زمینه تلاوت تقلیدی نوجوانان است. شرکت کنندگاناین مسابقه از همه استان ها در این مسابقه شرکت کرده اند. برنامه «مشکات» و مسابقه «صدف» نیز فضای سرگرم کننده شبکه قرآن را فراهم خواهد کرد. ویژه برنامه «بهار انس» نیز ویژه محافل قرآنی خواهد بود.

سفر بزرگ از میز آشپزی تا خانه ما

شبکه مستند سیما در ایام نوروز با چند فیلم مستند سینمایی به استقبال بهار می رود.. در مستند «میز آشپزی» (Chef"s Table) زندگی شخصی و حرفه ای مشهورترین آشپزهای جهانی بررسی می شود.

رقابت خانواده های ایرانی در سری جدید مسابقه «خانه ما» نیز در این روزهای بهاری دیدنی است. طبیعتاً موضوع اصلی این مسابقه کاملاً خانوادگی است و نگاهی به الگوی مصرف خانواده ها ، سبک زندگی و مصرف خانواده های ایرانی دارد. جواد قارایی نیز همچنان در مستند «ایرانگرد» طبیعت بکر شهرهای مختلف کشور ایران و زندگی مردم این سرزمین را در قاب نوروزی سیما جاودانه می کند. مستند مسابقه«ضد گلوله» که تجربه ای از عملیاتی جنگی با سلاح های لیزری است فضایی هیجان انگیز را برای شرکت کنندگان و مخاطبان ایجاد می کند. در مجموعه مستند «جرمی کلارکسون سه دوست که قبلا در مستند «تخت گاز» با آنها آشنا شده ایم سفری ماجراجویانه را آغاز می کنند و به بیش تر نقاط جهان می روند تا خودروهای جدید و هیجان انگیز تولیدکنندگان برتر این صنعت را امتحان کنند. مستندهای «طالب آباد»، «بندر هجیج»، «اورامان تخت»، «بُنِه تاک»، «خبیص کهنه»، «شهداد نو»، «ابیانه»، «سی وسه سال بعد»، «هور دورق» ،«خور»، «بر کرانه کویر نمک»، «زیارت در مه»، «سما»، «در میان دره ها» و چند مستند دیگر در مجموعه مستند «خاطرات روستا» نوروز پخش می شوند.

طرفداران فیلم های مهیج برنامه ریزی کنند

شبکه نمایش در اولین روز فروردین سینمایی "بازگشت به خانه مرد عنکبوتی" و "جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن ها" را برای دعوت از مخاطبان این شبکه برای آغاز تماشای این شبکه در تعطیلات در نظر گرفته تا به آنها نوید دهد سینمایی های امسال هم مثل همیشه از میان فیلم های مطرح روز دنیا انتخاب شده اند.

سینمایی های "فرمانروا" و "خانه خراب کن" دوم فروردین، "جنگل" سوم فروردین "آخرین قهرمان" چهارم و "دره استخوان ها" 5 فروردین بیننده های شبکه را به تماشای هیجان و قصه می برد. "پزشک آفریقایی" 6 فروردین ، "هفت دلاور" 7 فروردین و "وزیر کاتوه" 8 فروردین مهمان مخاطبان شبکه نمایش می شوند. سینمایی های "گرگ مبارز2" و "بر فراز بال عقاب" هم نهم و دهم فروردین روی آنتن می روند. سینمایی "هابیت 2 " 11 فروردین داستانی دیگر از این موجودات عجیب را روایت می کند و 12فروردین نیز فیلم سینمایی "اسیر خاک" پخش می شود. اما روز طبیعت برای آن دسته از مخاطبانی که در خانه می مانند با تماشای فیلم های "سوخت رسان" و "شکار هیولا 2 "روزی به یاد ماندنی خواهد شد.

حال خوب و تن سالم در نوروز شبکه سلامت

شبکه سلامت نیز برای خوب کردن حال مخاطبانش بیشتر برنامه هایی با چاشنی سرگرمی تدارک دیده که از جمله آن می توان به برنامه سینما سلامت که فیلم هایی که با موضوع سلامت ساخته شده اند و سکانس سلامت که موضوعات اجتماعی را در سکانسهای برخی فیلم ها نشان می دهد. برنامه "حال خوب" و "ضربان" نیز موضوعاتشان را متناسب با نوروز انتخاب کرده اند. برنامه برگی از دفتر وجود نیز به موضوع تغییر فصل و تاثیر آن بر بدن می پردازدجدیدترین مستندهای خارجی نیز در حوزه سلامت بخشی دیگر از برنامه‎ های این شبکه را به خود اختصاص می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: