۱۶ اپراتور در سامانه ۱۲۵ پایتخت مشغول پاسخگویی به شهروندان/هیچ تماسی پشت خط نمی‌ماند

کدخبر: 2179143

مدیر ستاد فرماندهی آتش‌نشانی تهران گفت: در حال حاضر ۱۶ اپراتور در سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران مشغول پاسخگویی به تماسهای شهروندان هستند و هیچ فردی پشت خط نمی‌ماند.

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا؛ بهروز رضایی؛ مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در جمع خبرنگاران درباره روند فعالیت در سامانه 125 آتش نشانی تهران اظهار کرد: زمانی، تعداد تماس ها با آتش نشانی تهران حدود 5 تا 6 هزار بود اما اکنون حدود دو و نیم تا سه هزار تماس با آتش نشانی گرفته می شود.

وی خاطرنشان کرد: آمار مزاحمتهایی که در تماس با 125 ایجاد می شود نسبت به سال های گذشته واقعاً کاهش پیدا کرده است و تماسهایی که با آتش نشانی گرفته می شود متفاوت است، برخی از شهروندان درخواست نیروهای امدادی دیگری داشته و نیاز به خدمات دیگری دارند اما به دلیل عدم آگاهی با سامانه 125 تماس می گیرند که در سالهای گذشته شدت این تماسها کاهش 50 درصدی پیدا کرده است.

رضایی با بیان اینکه در چهارشنبه آخر امسال تعداد تماس ها با آتش نشانی کاهش پیدا کرده، گفت: این نشان دهنده کاهش اعزام نیرو به محل حادثه است، اکنون روال عادی در جریان است، آتش نشانان در سه شیفت فراخوانده شده و در بیش از 1000 نقطه پایتخت استقرار دارند.

مدیر ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران متذکر شد: اکنون تمام ظرفیت در سامانه 125 آتش نشانی تهران فعال است و هیچ تماس بی پاسخ نمی ماند، در سه سال گذشته ظرفیت ستاد فرماندهی و کابینهای پاسخگویی به شهروندان از 8 کابین به 16 کابین افزایش پیدا کرده و این قابلیت وجود دارد که تعداد اپراتورها به 32 نفر در هر شیفت افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه اکنون در هر شبانه روز سه شیفت در سامانه 125 آتش نشانی تهران مشغول پاسخگویی هستند، گفت: ساعت اوج حوادث در روزهای عادی و چهارشنبه آخر سال از ساعت 5 بعدازظهر آغاز شده و تا ساعت 12 شب ادامه دارد، اکنون در طول روز در حوادث حدود 50 نفر نجات یافته و بین 20 تا 30 نفر در حوادث مختلف اعم از حریق، تصادفات و... مصدوم می شوند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: