ویکتوریا نولند: رکس تیلرسون در ماموریتش ناکام مانده بود

کدخبر: 2179186

معاون اسبق وزارت امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا برکناری رکس تیلرسون را بسیار مهم توصیف کرده و گفت، تیلرسون در اجرای ماموریت‌های وزارتخانه متبوعش ناکام مانده بود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ، معاون اسبق وزارت امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا برکناری رکس تیلرسون را از مقام وزارت امور خارجه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: تیلرسون در اجرای ماموریت های وزارتخانه متبوعش ناکام مانده بود.

ویکتوریا نولند در گفتگو با سی ان ان با اشاره به روابط تیره ی دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا با وزیر پیشین امور خارجه ی خود گفت: «تیلرسون هیچ رابطه ای با رئیس جمهور نداشت و لذا نمی توانست بر نظرات وی اثرگذار باشد. هیچ شاهدی هم در دست نیست که نشان بدهد او در دنیا بدنبال ایجاد ائتلاف های مشترک برای حل و فصل سخت ترین مشکلات کشور است، چه سوریه، چه کره شمالی، و چه افغانستان یا مشکلات دیگر، غیر ممکن بود تشخیص بدهید او چه کار می کند. مهم تر از همه او استعداد های درخشانی را از وزارتخانه ی متبوعش فراری داد؛ لذا خیلی مهم بود که این تغییر اتفاق بیفتد. نگرانی گسترده ای در دنیا وجود داشت مبنی بر اینکه آمریکا در حال محو شدن از دیده ها در حوزه دیپلماسی است.»

مدیرعامل مرکز امنیت امریکای نو درباره دیدگاه های تیلرسون در خصوص توافق هسته ای ایران و کره شمالی هم گفت: هیچ مهم نیست که دیدگاه شخصی وزیر امور خارجه بر سر هر موضوعی چیست، اگر او نتواند با رئیس جمهور کار کند و نتواند او را ترغیب به انجام کاری کند و راه حل هایی پیدا کند که هم پیمانان و شرکای ما را هم همراه سازد، راه حل هایی که به سود آمریکا باشد، لذا اینکه تیلرسون در جزیره ای ایستاده باشد و علاقمندی خود را مخابره کند هیچ کاری از پیش نخواهد برد و به پیشبرد صلح و ثبات کمکی نخواهد کرد. آنچه که از مایک پمپئو می دانیم این است که رئیس جمهور به او اعتماد دارد و رابطه ی خوبی با او دارد. پمپئو به صراحت درباره ی برخی مسائل مهم موضع گیری کرده است از جمله نقشی که روسیه در دستکاری در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ ایفا کرد و این مسئله همچنان نگران کننده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: