تحلیل ESPN از عملکرد مورینیو و بازیکنان منچستریونایتد مقابل سویا/ فلینی و سانچس ضعیف‌ترین‌ها

کدخبر: 2179327

به غیر از سه بازیکن منچستریونایتد، سایر بازیکنان این تیم عملکردی نسبتاً ضعیف در بازی شب گذشته مقابل سویا داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، تیم فوتبال منچستریونایتد در حالی شب گذشته (سه شنبه) در دور برگشت از مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در اولدترافورد با نتیجه 2 بر یک مغلوب سویا شد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با همین نتیجه از دور رقابت ها حذف شد که هواداران منچستر امید زیادی به راهیابی تیم شان به جمع هشت تیم برتر این رقابت ها داشتند، اما مردان مورینیو عملکردی ناامیدکننده از خود ارائه دادند و انتظارات را برآورده نکردند.

شبکه تلویزیونی «ESPN» در گزارشی به تحلیل عملکرد بازیکنان و البته سرمربی پرتغالی شیاطین سرخ پرداخت و به عملکرد هر یک از آنها امتیاز یک تا 10 داد. بازیکنانی که از دقیقه 70 به بعد وارد زمین شدند، ارزیابی امتیازی نشده اند.

ژوزه مورینیو/ سرمربی (3 امتیاز): مورینیو واقعاً مرتکب اشتباهات مهلکی در این بازی شد. او در این دیدار اسکات مک تومینِی که اخیراً در خط هافبک ارتباط خیلی خوبی با نمانیا ماتیچ پیدا کرده بود را نیمکت نشین کرد و به جایش مروان فلینی را در ترکیب قرار داد. در کنار این ژوزه، خوان ماتا که بازیکنی حیاتی در روانتر شدن حرکات هجومی منچستریونایتد در دیدار مقابل لیورپول بود را روی نیمکت نشاند و از جسی لینگارد بازی گرفت. همین اقدام مورینیو کافی بود تا در حرکات هجومی منچستریونایتد اختلال به وجود بیاید. این تاکتیک های آقای خاص سبب شد دروازه منچستریونایتد در این دو بازی مقابل سویا 45 بار مورد تهدید قرار بگیرد که 11 بار داوید دخه آ دروازه تیمش را نجات داد، اما در نهایت او هم تسلیم شد.

داوید دخه آ/ دروازه بان (7 امتیاز): او عملکرد خوبی از خود ارائه داد و تنها شاید کمی روی گل دوم تیمش مقصر بود. دخه آ همچون اغلب موارد با تمرکز بود و تقریباً بیشتر توپ هایی که به سمت دروازه اش آمد را دفع کرد.

آنتونیو والنسیا/ مدافع (5 امتیاز): والنسیا در این دیدار بیش از حد پست خود را ترک کرد، هرچند نباید فراموش کرد که او در کارهای هجومی در منطقه یک سوم زمین سویا خوب کار کرد، اما در برخی موارد هم راحت نبود.

کریس اسمالینگ/ مدافع (5 امتیاز): اسمالینگ هر موقع در پست دفاع میانی بازی کرده معمولاً عملکردی نامطمئن داشته و در چند هفته اخیر نامطمئن بازی کرده است.

اریک بایی/ مدافع (7 امتیاز): او با چند پاس اشتباه بازی را آغاز کرد، اما در ادامه عملکرد خودش را بهبود بخشید و بهترین مدافع منچستریونایتد در شب گذشته بود. لحظه ای که او با تکل خوبش موقعیت گلزنی را از مهاجم سویا گرفت، فوق العاده بود.

اشلی یانگ/ مدافع (5 امتیاز): یانگ در این بازی آنطور که باید در کارهای هجومی تأثیرگذار نبود، اگرچه بار دیگر در کارهای دفاعی سختکوش بود. با این حال کیفیت بازی اشلی به نسبت بازی که مقابل لیورپول ارائه داد، افت کرده بود.

نمانیا ماتیچ/ هافبک (5 امتیاز): هافبک صربستانی شیاطین سرخ در خط هافبک به نوعی گم بود و بخشی از این به خاطر کم تحرکی فلینی بود که در کنار او بازی می کرد. در مجموع ماتیچ بیشتر در کارهای دفاعی شرکت داشت.

مروان فلینی/ هافبک (4 امتیاز): شاید فلینی نباید در چنین بازی حساسی از ابتدا در ترکیب شیاطین سرخ قرار می گرفت، به خصوص در مقطعی که اسکات مک تومینِی در فرم و شکل خوبی بود. دقت پاس و جاگیری مروان در این دیدار ضعیف بود. با وجود اینکه او سعی کرد در خط حمله به تیمش کمک کند، اما نتوانست از دست رفتن کنترل خط میانی منچستریونایتد را جبران کند.

جسی لینگارد/ هافبک (5 امتیاز): جسی موفق نشد خط میانی و خط حمله را به هم وصل کند. او در واقع «هافبک نفوذی دفاعی» تیمش بود. لینگارد در زمین سختکوش بود، اما نتوانست فضایی برای خلق موقعیت روی دروازه سویا ایجاد کند.

مارکوس رشفورد/ هافبک (5 امتیاز): رشفورد اغلب در مناطقی بی ضرر یا مناطقی از زمین بود که بازیکن کمتری در آنجا حضور داشت. او مالکیت توپ را به سادگی از دست داد و اکثراً در تصمیم گیری پس از دریبل زدن نفر اول از حریف، مشکل داشت.

الکسیس سانچس/ هافبک (4 امتیاز): سانچس مانند همیشه در زمین بازیکنی سختکوش بود، اما پاس های کوتاه و بلندش دقت لازم را نداشت و اغلب پیش از اینکه به فکر گزینه های پیش روی خود باشد، در موقعیت های خطرناک قرار می گرفت.

روملو لوکاکو/ مهاجم (7 امتیاز): یکی از معدود بازیکنان منچستریونایتد که با قدرت واقعی خود در این دیدار ظاهر شد. حرکات هوشمندانه او در سراسر خطوط حمله باعث شد او فضاهای مورد نیازش را پیدا کند. او در مقاطع پایانی بازی موقعیت خوبی را برای من یونایتد از دست داد، اما چند دقیقه بعد با ضربه تمام کنندگی عالی کار را تمام کرد و قفل دروازه سویا را گشود.

***ذخیره ها

پل پوگبا/ هافبک (5 امتیاز/ دقیقه 60 به جای فلینی): این هافبک فرانسوی در حالی که تنها 30 دقیقه به پایان بازی مانده بود، وارد زمین شد، نتوانست تأثیر خاصی روی عملکرد شیاطین سرخ بگذارد. شاید دلیل این موضوع هم این بود که پوگبا بیشتر در پست هافبک دفاعی بازی کرد.

خوان ماتا/ هافبک (دقیقه 77 به جای والنسیا): ماتا آنطور که دوست داشت نتوانست در این فرصت کم خودش را در جریان بازی قرار دهد.

آنتونی مارسیال/ هافبک (دقیقه 77 به جای لینگارد): شاید مارسیال بدشانس بود که نتوانست از ابتدا به جای سانچس که اخیراً روی فرم و شکل خوبی نبوده، در ترکیب شیاطین سرخ قرار بگیرد. او کمک کرد تا منچستریونایتد در پایان بازی خطرساز ظاهر شود، اما برای جبران کمی دیر شده بود.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: