رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد

رویکرد پیشگیری و تامین امنیت و آسایش، اولویت اصلی کشیک نوروزی دادگستری تهران

کدخبر: 2179475

آخرین نشست شورای معاونین دادگستری کل استان تهران با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های بی وقفه همکاران قضایی و اداری در طول سال جاری به بیان حدیثی از حضرت امام محمد باقر (ع) با این مضمون پرداخت که هیچ جنبنده‌ای نیست مگر اینکه خداوند متعال روزی او را از مسیر حلال مقرر نموده باشد و این روزی براحتی و با عافیت به انسان می‌رسد اما حرام نیز بر انسان عرضه شود اگر از آن بهره ای بگیرد به همان میزان از روزی حلالش کاسته می شود و سپس طی سخنانی، اظهار کرد: با استفاده از مفاد حکیمانه این حدیث شریف باید مدام مراقب باشیم تا در عرصه خطیر قضا در برابر حرام‌هایی که به ما عرضه می شود، با عنایات حق تعالی و توسل به اهل بیت (ع) مواظب باشیم تا فریب نخورده و مرتکب حرام شویم.

وی افزود: در سال جاری با فراز و نشیب‌های فراوانی مواجه بودیم که از آن جمله می‌توان به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی آن هم با تعدد نامزدها و انجام استعلامات مربوطه، اغتشاشات دی‌ ماه و نیز حوادث تلخ خیابان پاسداران و ... اشاره کرد که در همه این موارد، همکاران ما در چارچوب وظایف محوله خوش درخشیدند و به رسالت خطیر خود عمل نمودند که جای بسی تقدیر دارد.

رییس کل دادگستری استان تهران در ادامه سخنان خود به در پیش بودن تعطیلات نوروز اشاره کرد و افزود: از آنجایی که در این ایام شهروندان مبادرت به سفر می نمایند؛ لذا تأمین امنیت و آسایش آنان از اولویت خاصی برخوردار است و در همین راستا برنامه مدون کشیک در بخش‌های مختلف دادگستری کل استان تهران تهیه شده و همکاران در این ایام نیز به ارائه خدمات قضایی مشغول خواهند بود، البته در این خصوص رویکرد پیشگیری از وقوع جرم با اتخاذ تدابیر مناسب و با هماهنگی با سایر دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط قانونی در اولویت قرار داشته و اقدامات قضایی برای تامین امنیت در جامعه در مرحله بعدی صورت می گیرد و جا دارد در همین جا از کلیه قضات و کارمندان شریفی که در برنامه کشیک حضور خواهند داشت صمیمانه تشکر کنم.

اسماعیلی با تاکید بر مقوله سالم سازی محیط دستگاه قضا، گفت: این امر حائز اهمیت فوق‌العاده بوده و تا رسیدن به نقطه مطلوب با هر تخلفی و در هر سطحی با قاطعیت تمام و البته در چارچوب مقررات قانونی برخورد خواهد شد.

در ادامه، رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره مجدد به بودجه سال 97 و محدودیت های ایجاد شده در آن برای قوه قضاییه و قضات توضیحات مبسوطی در این رابطه به جمع حاضر ارائه کرد و درگذشت ابوی گرامی پوریانی رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب تهران را تسلیت گفت.

در ادامه نشست مطابق با دستور کار تنظیمی، مصوبات جلسه قبل بدقت پیگیری شد و پس از استماع اخبار مهم از ناحیه تنی چند از اعضای شورای معاونین، مباحث کارشناسی لازم انجام شد و در نهایت حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: