مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران

پیش‌بینی مصرف ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین برای ۶ روز آخر سال/ واردات بنزین ۳ درصد رشد کرد

کدخبر: 2180787

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در ۶ روز پایان سال جاری روزانه ۱۰۰ میلیون لیتر بنزین مصرف شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سید محمدرضا موسوی خواه مدیر عامل شرکت پخش فرآورده های نفتی ایران امروز در نشست با خبرنگاران برای ارائه عملکرد و آمار مصرف و نیز شیوه خدمت رسانی به مسافران نوروزی، اظهار داشت: روزانه 230 میلیون لیتر انواع فرآورده نفتی توزیع می شود که این کار به صورت شبانه روزی صورت می گیرد.

وی گفت: در زلزله های اخیر که مربوط به استان های کرمانشاه، تهران و کرمان بود، در همان روز زلزله 28 میلیون لیتر در تهران مصرف بنزین داشتیم و در کل کشور 108 میلیون لیتر بود که توانستیم ظرف 24 ساعت تأمین کنیم.

موسوی خواه با اشاره به برنامه های نوروزی شرکت گفت: اولویت اصلی ما توزیع به هنگام فرآورده های نفتی به ویژه جایگاه های بنزین برای مردم است و با تشکیل 200 گروه نظارتی بازدیدهای سرزده صورت خواهد گرفت تا از کیفیت فرآورده ها، عرضه خدمات و تکریم ارباب رجوع، مقدار و کمیت فرآورده ها و عملکرد تلمبه ها، سرویس بهداشتی و نظافت، موجودی فرآورده ها و سایر مباحث بررسی به عمل آید.

وی یادآور شد: در ایام نوروز 97 کمبود و دغدغه ای برای توزیع فرآورده های نفتی نداریم.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفت ایران با بیان اینکه رشد 8.1 درصدی بنزین تا پایان 21 اسفند سال 96 داشتیم، تصریح کرد: میانگین 80.3 میلیون لیتر در روز بنزین مصرف شده است و پیش بینی می شود، برای سال 97 این رقم به 80.9 میلیون لیتر افزایش یابد.

وی تأکید کرد: بنزین سوپر رشد 12 درصدی داشته و از 3.3 میلیون لیتر به 3.7 میلیون لیتر با رشد 20 درصدی همراه بوده است و پیش بینی می شود، در سال 97 به 4.5 میلیون لیتر در روز برسد.

موسوی خواه افزود: در 6 روز پایانی سال پیش بینی می شود 100 میلیون لیتر بنزین مصرف داشته باشیم و البته این مصرف در نوروز بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: واردات بنزین رشد 3 درصدی داشته و به 4.5 میلیارد لیتر رسیده است، از دی ماه سال جاری که با احتساب پالایشگاه ستاره خلیج فارس طی سه ماهه اخیر 74 درصد کاهش واردات وجود دارد.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده های نفت ایران با بیان اینکه در تمام کلانشهرها بنزین و نفت و گاز یورو 4 توزیع می شود، تصریح کرد: سعی ما بر این است در برخی جایگاه های بین راهی که مواصلاتی به کلان شهرها هستند، بنزین یورو 4 توزیع شود.

ادامه دارد...

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: