تلاش مایکروسافت برای مجبور کردن کاربران به استفاده از مرورگر اج

کدخبر: 2180792

مایکروسافت تلاش دارد به روشی جدید کاربران را به استفاده از مرورگر اینترنتی اج خود وادار کند.این مرورگر، مرورگر اینترنتی پیش فرض ویندوز ۱۰ است.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، بررسی های موسسه نت مارکت شیر نشان می‌دهد تنها کمتر از 4 درصد از کاربران تا فوریه 2018 از این مرورگر برای اتصال به اینترنت استفاده کرده اند. این در حالی است که سهم مرورگر اینترنتی کروم از بازار مرورگرهای اینترنتی 59 درصد است.

مایکروسافت برای حل این مشکل به روشی جدید روی آورده و در جریان آزمایش پیش نمایش تازه ویندوز 10 کاری کرده تا تمامی لینک های وب در ویندوز میل در مرورگر اج باز شوند. نکته جالب این است که حتی اگر کاربران مرورگر پیش فرض خود را مرورگری به جز اج تعیین کرده باشند، باز هم همین مرورگر برای باز کردن لینک ها فعال می شود.

پیش از این مایکروسافت کاربران دستیار صوتی کورتانا را مجبور به استفاده از جستجوگر اختصاصی خود یعنی بینگ کرده بود و محتوای وب درخواستی کاربران در این شرایط هم از طریق مرورگر اج در دسترس بود. کارشناسان می گویند بعید به نظر می رسد اقداماتی از این دست به افزایش محبوبیت مرورگر اج و بیشتر شدن تعداد کاربران آن منجر شود.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: