براساس استراتژی بهزیستی در سال آینده:

توسعه شیرخوارگاه‌ها از دستور کار بهزیستی خارج شد

کدخبر: 2180927

رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه فقط ۲۰ درصد کودکان واجد شرایط در مهدهای کودک هستند گفت:توسعه شیرخوارگاه ها استراتژی ما در سال ۹۷ نیست.

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، انوشیروان محسنی بندپی گفت: از ابتدای سال جاری بعد از 5 سال مستمری مددجویان از 53 هزار تومان برای خانواده یک نفره به 149 هزار تومان و برای خانواده 5 نفره به بالا از 100 هزار تومان به 460 هزار تومان افزایش یافت که به طور میانگین 3.4 درصد میزان رشد مستمری ها بود.

وی با اشاره به تصویب قانون حمایت از معلولان گفت: در سال جاری توانستیم آیین نامه اجرایی غربالگری ژنتیک ازدواج را تدوین کنیم و بر همین اساس 180 هزار زوج جوان مورد مشاوره ژنتیک قرار گرفتند. وی گفت: خانواده هایی که یک فرزند معلول دارند و می خواهند بچه دار شوند در صورت عدم تمکن مالی هزینه های مشاوره های ژنتیک و پزشکی آنها را تقبل می کنیم. وی از راه اندازی 150 پایگاه اورژانس اجتماعی در شهرهای بالای 50 هزار نفر خبر داد و گفت: منظور مداخله به هنگام و تخصصی در مواقع بحران های فردی و اجتماعی و کاهش خودکشی و طلاق اورژانس های اجتماعی راه اندازی شده اند. رئیس سازمان بهزیستی در مورد اعتبار اشتغال نیز اظهار داشت: تا چهارشنبه هفته گذشته توانستیم 500 میلیارد تومان از اعتبارات اشتغال را دریافت کنیم و بر همین اساس برای 46 هزار نفر اشتغال ایجاد کردیم. وی گفت: از این تعداد 26 هزار معلول و 20 هزار زن سرپرست خانوار مشغول به کار شدند. محسنی بندپی در مورد مسکن مددجویان نیز گفت: 8 هزار واحد مسکونی برای مددجویان در دستور ساخت داریم که سه هزار واحد را نیز توانستیم به این افراد تحویل دهیم و تمام خانواده های دارای دو معلول به بالا صاحب خانه خواهند شد که بسیاری از آنها واحدهای خود را دریافت کرده اند. رئیس سازمان بهزیستی گفت: در بودجه سال 97 منابع خوبی برای وام های مسکن مددجویان شهری و روستایی در نظر گرفته ایم که با توجه به اعتبارات مان آن را محقق خواهیم کرد. وی همچنین از رشد 32 درصدی بودجه 97 خبر داد و گفت: توسعه اورژانس اجتماعی، غربالگری، اشتغال، توانمندسازی، برنامه های توانبخشی مبتنی بر خانواده و ... از جمله اقداماتی است که با توجه به اعتبارات مان توسعه پیدا می کنند. محسنی بندپی با اشاره به اینکه سالانه 50 هزار نفر به جامعه معلولین کشور اضافه می شود تصریح کرد: 25 هزار نفر از این معلولیت ها در بدو تولد رخ می دهد و مابقی آنها به دلیل سوانح و ... اتفاق می افتد. وی با اشاره به اینکه فقط 20 درصد کودکان واجد شرایط در مهدهای کودک هستند، گفت: باید آموزش ها و خدماتی که در مهدها داده می شود ترویج دهیم تا کودکان بیشتری تحت پوشش قرار بگیرند. رئیس سازمان بهزیستی از ارائه یک وعده غذای گرم در روستامهدها خبر داد و گفت: تمامی کودکان روستاها تحت پوشش یک وعده غذای گرم قرار می گیرند. بندپی گفت: توسعه شیرخوارگاه ها استراتژی ما در سال 97 نیست اما قصد داریم این مراکز را استانداردسازی و کیفی سازی کنیم. به گفته وی مقرر شده در سال 97، 10 درصد مستمری ها افزایش پیدا کند و همچنین پشت نوبتی ها را نیز تحت پوشش قرار دهیم. وی با اشاره به اینکه پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سال 96 در دستور کار جدی قرار گرفت گفت: در 11 استان ثبت الکترونیکی طلاق و 6 استان نیز الگوی دادگاه درمان مدار برای نگهداری معتادان متجاهر راه اندازی شد. رئیس سازمان بهزیستی گفت: در سال 96 اقدامات لازم برای کاهش آسیب های اجتماعی انجام شد و در سال آینده نیز با ساز و کارهای مشخص شده و با همکاری دستگاه های مختلف نسبت به کاهش آسیب های مهم کشور اقدام خواهیم کرد به طوری که اعتیاد، طلاق، کودکان کار و خیابان، حاشیه نشینی و مفاسد اخلاقی 5 آسیب مهمی هستند که سرلوحه برنامه های ما در سال 97 قرار می گیرد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: