رئیس کنفدراسیون صادرات ایران مطرح کرد:

تشخیص غیرواقعی میزان مالیات، دغدغه صنعتگران در سال ۹۷

کدخبر: 2181670

لاهوتی گفت:صدور برگه‌های تشخیص غیرواقعی مالیات در سال ۹۷ مشکلات فراوانی را برای صنعتگران ایجاد خواهد کرد.

محمد لاهوتی رئیس کنفدراسیون صادرات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ با اشاره به وضع نامناسب تولید در کشور اظهار کرد:حال تولید و صنعت کشور خوب نیست و اعمال فشار بیشتر از طریق مالیات منجر به نابودی آن خواهد شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به مشکلات تولید در کشور تصریح کرد:تولید با رکود حاکم بر بازار مواجه است و از سوی دیگر قیمت تمام شده با افزایش نرخ ارز برای واردات مواد اولیه باعث افزایش قیمت نهایی کالا می شود که این امر مشکلات فراوانی را برای تولیدکنندگان بوجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه پرداخت مالیات منوط به رونق اقتصادی است ،بیان کرد:صنعت باید درآمد کسب کند تا توانایی پرداخت مالیات را داشته باشد، اگر شرایط بازار کسب و کار را بهبود نبخشیم پرداخت مالیات نیز با مشکل مواجه خواهد شد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با بیان اینکه افزایش مالیات باید واقعی باشد، تصریح کرد: تشخیص سود دهی بنگاه های اقتصادی از سوی سازمان مالیات است که بر اساس مکانیزم خود اظهاری است.همچنین مالیات علی الراس از قانون برداشته شده است، اما به تعابیر دیگر درحال اجراست در صورت ادامه این وضع در سال ۹۷ و صدور برگه های تشخیص غیرواقعی مالیات برای بنگاه های تولیدی، مشکلات فراوانی را برای بخش تولید شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اثرات منفی افزایش نرخ ارز ،افزود:نوسانات نرخ ارز در قیمت تمام شده و منابع مالی بنگاه های تولیدی تاثیر می گذارد و هزینه را افزایش و میزان تولید را کاهش خواهد داد.

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به فقدان تخصیص منابع یارانه در تولید بیان کرد:حذف یارانه با هدف حمایت از تولید کلید خورد،اما به دلیل کاهش درآمد دولت و مشکلات تحریم، دولت یارانه بخش تولید را پرداخت نکرده است بطوریکه حتی بودجه پروژه های عمرانی را نیز صرف پرداخت یارانه کرده است.

لاهوتی در پایان گفت:تا زمانی که درآمد در زیرساخت ها کشور هزینه نشود و سرمایه گذاری عمرانی صورت نگیرد درآمد های دولت بازخوردی در اقتصاد نخواهد داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: