فارس گزارش می دهد

اعتبار بخشی از مطالبات فرهنگیان تخصیص یافت/ پرداخت حقوق سربازمعلمان و حق التدریس معلمان رسمی تا ساعاتی دیگر

کدخبر: 2181787

پیگیری های وزارت آموزش و پرورش در نهایت نتیجه داد و اعتبار بخشی از مطالبات فرهنگیان تخصیص یافت.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، امروز و پس از تحویل سال نو، خبری خوب به گوش رسید و مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که پس از پیگیری های متعدد توانستند اعتباراتی را از خزانه اخذ کنند تا بخشی از مطالبات فرهنگیان پرداخت شود.

حق‌التدریس معلمان رسمی، حقوق سرباز معلمان، لباس خدمتگزاران، فوق‌العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان‌ها، هزینه‌های جاری اداری ادارات کل از جمله مطالبات فرهنگیان است.

تعدادی از فرهنگیان در روزهای پایانی سال از عدم پرداخت مطالبات شان گلایه مند بودند و این گلایه ها حتی به فضای مجازی نیز کشیده شده بود.

شنیده‌ها حاکیست که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در هفته پایانی اسفند اکثر برنامه‌های کاری خود را برای پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان کنسل کرده بود و تیم معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه و در رأس آن علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز از مدت‌ها پیش پیگیر پرداخت مطالبات بود.

این پیگیری ها در شرایطی که فرهنگیان دیگر امیدی به دریافت مطالبات خود در ایام نوروز نبودند، امروز به نتیجه رسید و شکل دیگری پیدا کرد.

نوبخت در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشته است: بابت پرداخت مطالبات معلمان حق التدریس و خرید خدمت مازاد بر سقف قانونی، ۱۱۰ درصد تخصیص داده شده به آموزش وپرورش می بایست پرداخت می شد، لذا نیازمند انجام تمهیدات قانونی و نیز تامین منابع لازم بود. خوشبختانه این امر محقق شد و از سوی خزانه به بانک واریز و تا ساعات آتی به حساب فرهنگیان عزیز واریز می شود.

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش نیز درباره وضعیت پرداخت معوقات فرهنگیان گفت: بعد از رایزنی با خزانه، عصر امروز تخصیص ۱۰۹.۱ درصد خزانه به آموزش و پرورش انجام شد.

وی ادامه داد: با توجه به این تخصیص، ۶۳۰ میلیارد تومان به حساب آموزش و پرورش واریز شد که فعلا این مبلغ امشب برای سه قلم از معوقات به حساب استانی بانک‌ها وارد می‌شود.

الهیار گفت: این موارد شامل پرداخت حقوق سرباز معلمان به طور کامل تا اسفندماه، ۹ ماه اضافه کاری اداری و ۹ ماه حق التدریس است.

وی اضافه کرد: برای پرداخت معوقات خرید خدمات آموزشی و حق الزحمه امتحانات کار‌های اداری انجام شده است و از ساعت ۲۴ روز دوم فروردین ۹۷ به حساب بانکی پرداخت می‌شود و بانک‌ها باید این مبلغ را به حساب مشمولان واریز کنند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: