فارس گزارش می‌دهد

فاصله سه ماهه تا کنکور و تاثیر تغذیه نوروزی در داوطلبان

عنوان

کنکوری‌های سال ۹۷ تا روز برگزاری آزمون حدود سه ماه فرصت دارند و در این مدت باید علاوه بر مرور درس‌ها برای تغذیه خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نوروز برای کنکوری ها ایام خاصی به شمار می رود به طوریکه تعطیلات نوروز را می توان برگ برنده کنکوری ها دانست و حتی خودشان اعتقاد دارند هر فردی به نحو احسن از تعطیلات نوروز بهره گیری کند حتما موفق می شود.

کنکوری ها به طور کلی و به خصوص در تعطیلات نوروز علاوه بر مطالعه و مرور درس باید برای تغذیه خود نیز برنامه داشته باشند.

کارشناسان تغذیه توصیه هایی را به کنکوری ها برای ایام نوروز داشته اند.

- مصرف سبزی پلو ماهی خود را افزایش دهید. ماهی به دلیل داشتن امگا 3 فراوان سبب افزایش قدرت حافظه و یادگیری و کاهش خستگی می شود.

- سعی کنید در غذاهای تان زنجبیل استفاده کنید، زیرا سبب افزایش قدرت تمرکز و کاهش خواب آلودگی می شود.

- از مصرف بی رویه انواع مواد کافئین دار و انواع کولا و چای سیاه خودداری کنید. زیرا کم خوابی زیاد باعث کاهش قدرت یادگیری و حافظه می شود.

- سعی کنید ازمنابع سرشار از ویتامین E استفاده کنید.

(مانند انواع آجیل، انواع جوانه غلات، سویا،ذرت) چون سبب افزایش اکسیژن رسانی به مغز و خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن می شود و به یادگیری کمک می کند.

- حتماً صبحانه مصرف کنید. خوردن آن مانع سستی، بی حالی، خستگی، عصبانیت، بی حوصلگی، کاهش حافظه و افت قند خون می شود. مواد غذایی حاوی پروتئین و کلسیم را به صبحانه خود اضافه کنید، زیرا سبب افزایش آرامش شما می شود.

- به هیچ وجه پرخوری نکنید. چون علاوه بر افزایش وزن، سبب اختلال در تمرکز می شود. البته کم خوری زیاد نیز سبب کاهش توان فکری می شود.

- منابع ویتامین C مثل مرکبات،کیوی، فلفل سبز، طالبی، توت فرنگی، انبه و کلم بروکلی بسیار برای افزایش حافظه و کاهش خستگی در فرد مفید هستند.

- منابع کولین مثل دل، جگر، تخم مرغ، بادام زمینی و ماهی سبب افزایش سنتز و انتقال نوروترنسمیترهای عصبی، افزایش قدرت حافظه و سرعت یادگیری می شود.

- مصرف عسل به ویژه به همراه کنجد در این دوران به تقویت حافظه و به خاطر سپردن مطالب درسی کمک می کند.

- برای داشتن خواب راحت شب قبل از امتحان یک لیوان شیرگرم میل کنید.

- در دوران کنکور برای غلبه بر اضطراب و خستگی باید مواد غذایی مغذی و متعادل همراه با استراحت کافی و منظم داشته باشید. اگر اصرار دارید در ایام عید به دید و بازدید بروید، لطفاً از خواب و استراحت خود کم نکنید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

تصویر آینده نیاز امروز جامعه

امیرحسین فردی؛ آینده‌ساز استراتژیست

سیطره امارات بر کانال سوئز و گلوگاه‌های دریایی مصر

امارات پشتیبان اصلی کودتا در مصر بود تا دولتی بر سر کار آید که ابوظبی وابسته باشد. اسناد دخالت امارات در کودتای السیسی پرشمار بوده و به صورت تدریجی اسناد جدیدی نیز در این مورد فاش می‌شود. به عنوان نمونه دیوید کیرکپاتریک، خبرنگار نیویورک تایمز می‌نویسد: «در فوریه ۲۰۱۳ یک هواپیما از امارات به قاهره آمد که مملو از دلارهای نقدی و قرص‌های ترامادول بود.

اسناد غیر رسمی عامل سرگردانی مردم در دادگاه‌ها

اسناد غیر رسمی یا دستنویس در هیچ سامانه‌ای به ثبت نمی‌رسند و به همین دلیل حکومت هیچگاه از آن‌ها مطلع نمی‌شود اما با اعتباری که در نظام قضایی و حقوقی کشور دارند باعث افزایش زمان دادرسی شده‌اند.

حمایت‌های شکننده دولت از تولید گندم؛ خودکفایی در معرض خطر

حمایت‌های شکننده و بی‌قاعده از سویی سبب به خطرافتادن خودکفایی گندم می‌شود و از سوی دیگر نیز موجب ناامیدی کشاورزان و به‌تبع آن مهاجرت به حاشیه شهرها و افزایش حاشیه‌نشینی خواهد

مهم‌ترین مطالب سرویس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار فرماندهان و مسئولان نداجا
دشمن نباید جرئت تهدید ملت ایران را هم داشته باشد
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس به مهر خبر داد:
شرط جدید کمیسیون کشاورزی برای تصویب معاهده پاریس
آیت‌الله بطحایی در گفت‌وگوی تفصیلی با فارس:
مجلس خبرگان می‌تواند بر کل مسئولان در راستای مصلحت انقلاب نظارت کند
رهبر انقلاب در دیدار با میهمانان اجلاس بین‌المللی وحدت اسلامی:
امروز به‌خاطر ظلم قدرت‌ها، بشریت گرفتار است
رهبر انقلاب در دیدار خانواده‌های شهدای امنیت:
همیشه بانشاط و پرانگیزه در صحنه باشید/ مثل شهدا خدمت کنید
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین