فارس گزارش می‌دهد

فاصله سه ماهه تا کنکور و تاثیر تغذیه نوروزی در داوطلبان

عنوان

کنکوری‌های سال ۹۷ تا روز برگزاری آزمون حدود سه ماه فرصت دارند و در این مدت باید علاوه بر مرور درس‌ها برای تغذیه خود نیز برنامه‌ریزی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نوروز برای کنکوری ها ایام خاصی به شمار می رود به طوریکه تعطیلات نوروز را می توان برگ برنده کنکوری ها دانست و حتی خودشان اعتقاد دارند هر فردی به نحو احسن از تعطیلات نوروز بهره گیری کند حتما موفق می شود.

کنکوری ها به طور کلی و به خصوص در تعطیلات نوروز علاوه بر مطالعه و مرور درس باید برای تغذیه خود نیز برنامه داشته باشند.

کارشناسان تغذیه توصیه هایی را به کنکوری ها برای ایام نوروز داشته اند.

- مصرف سبزی پلو ماهی خود را افزایش دهید. ماهی به دلیل داشتن امگا 3 فراوان سبب افزایش قدرت حافظه و یادگیری و کاهش خستگی می شود.

- سعی کنید در غذاهای تان زنجبیل استفاده کنید، زیرا سبب افزایش قدرت تمرکز و کاهش خواب آلودگی می شود.

- از مصرف بی رویه انواع مواد کافئین دار و انواع کولا و چای سیاه خودداری کنید. زیرا کم خوابی زیاد باعث کاهش قدرت یادگیری و حافظه می شود.

- سعی کنید ازمنابع سرشار از ویتامین E استفاده کنید.

(مانند انواع آجیل، انواع جوانه غلات، سویا،ذرت) چون سبب افزایش اکسیژن رسانی به مغز و خنثی سازی رادیکال های آزاد بدن می شود و به یادگیری کمک می کند.

- حتماً صبحانه مصرف کنید. خوردن آن مانع سستی، بی حالی، خستگی، عصبانیت، بی حوصلگی، کاهش حافظه و افت قند خون می شود. مواد غذایی حاوی پروتئین و کلسیم را به صبحانه خود اضافه کنید، زیرا سبب افزایش آرامش شما می شود.

- به هیچ وجه پرخوری نکنید. چون علاوه بر افزایش وزن، سبب اختلال در تمرکز می شود. البته کم خوری زیاد نیز سبب کاهش توان فکری می شود.

- منابع ویتامین C مثل مرکبات،کیوی، فلفل سبز، طالبی، توت فرنگی، انبه و کلم بروکلی بسیار برای افزایش حافظه و کاهش خستگی در فرد مفید هستند.

- منابع کولین مثل دل، جگر، تخم مرغ، بادام زمینی و ماهی سبب افزایش سنتز و انتقال نوروترنسمیترهای عصبی، افزایش قدرت حافظه و سرعت یادگیری می شود.

- مصرف عسل به ویژه به همراه کنجد در این دوران به تقویت حافظه و به خاطر سپردن مطالب درسی کمک می کند.

- برای داشتن خواب راحت شب قبل از امتحان یک لیوان شیرگرم میل کنید.

- در دوران کنکور برای غلبه بر اضطراب و خستگی باید مواد غذایی مغذی و متعادل همراه با استراحت کافی و منظم داشته باشید. اگر اصرار دارید در ایام عید به دید و بازدید بروید، لطفاً از خواب و استراحت خود کم نکنید.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

یادداشت دکتر وحید شقاقی شهری به بهانه اظهارات اخیر وزیر بهداشت؛

۸ اشتباه راهبردی تیم اقتصادی دولت

معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (دوشنبه) در دیدار دست‌اندرکاران حج امسال، حج را مظهر آمیختگی «معنویت و سیاست» و مهم‌ترین ویژگی آن را اجتماع مسلمانان در زمان و مکان مشخص دانستند و گفتند: حج واقعی حجی است که از یک طرف همراه با برائت از مشرکین باشد و از طرف دیگر زمینه‌ساز وحدت و همدلی و یک‌صدایی مسلمانان شود.

کاربران هاتگرام و تلگرام طلایی چند نفرند؟

انگونه که از صحبت‌های عبدالصمد خرم آبادی و سردار جلالی می‌توان استنباط کرد حدود ۳۰ میلیون نفر این روزها با استفاده از فیلترشکن یا تلگرام‌های جایگزین از این خدمات تلگرام استفاده می‌کنند.

لزوم تهیه نقشه راه اقتصاد باثبات

حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در نشستی که با دعوت ایشان از رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت برگزار شد، با تأکید بر توانایی کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت و حرکت پر شتاب به سمت اهداف را بیان کردند.

مهم‌ترین مطالب سرویس

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای:
معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد
گزارش نسیم آنلاین از فضای مجازی
توئیتری‌ها به دنبال حجامت نظام
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین