عملکرد تیم فوتبال سپاهان در سال ۹۶؛

سپاهان اصفهان، بی رنگ‌ترین طلایی سال

کدخبر: 2181881

زردپوشان اصفهانی با وجود تغییر و تحولات در کادر فنی در سال ۹۶ نتوانستند انتظارات هواداران خود را برآورده کنند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در همه ادوار برگزاری مسابقات لیگ برتر سابقه نداشت که تیم فوتبال سپاهان در انتهای جدول رده بندی قرار بگیرد و جزء مدعیان قهرمانی نباشد. سپاهان آن قدر دستخوش تغییرات شد که هواداران را آزرده خاطر کرد اما در این اواخر ، منصور ابراهیم زاده ، به بهانه تغییر و تحولات در سپاهان انتخاب شد تا حماسه ساز شود.

به همین منظور عملکرد سپاهان را در سال گذشته مورد بررسی قرار دادیم که از نظر خواهیم گذراند.

همه تغییرات با عبدالله ویسی

بعد از خروج حسین فرکی از تیم سپاهان که اختلافاتش یا محرم نوید کیا اسطوره سپاهان به اوج رسید، هیئت مدیره وقت و اصغر باقریان مدیر عامل سابق باشگاه سپاهان، مقدمات حضور عبدالله ویسی را برای تغییر و تحولات در این تیم فراهم کرد. همان طور که در ابتدای کار ویسی در سپاهان هم اشاره کردیم، مدیریت و کنترل تیم سپاهان مانند تیم های سرخابی پایتخت سخت و طاقت فرساست. پپ گواردیولای وطنی، از سیر تا پیاز تیم سپاهان را دستخوش تغییرات کرد تا مانند استقلال خوزستان این بار در نصف جهان با تیم سپاهان روی ابرها گام بردارد! سفر به برزیل و فرانسه آن چنان ویسی را مات و مبهوت کرده بود که گویی لیگ قهرمانان آسیا را فتح کرده است اما تاکتیک عبدالله ویسی در 24 هفته از لیگ شانزدهم جواب نداد و این مربی جای خود را به کرانچار اهل کرواسی سپرد.

نتایج خوب کرانچار در هفته های پایانی لیگ شانزدهم

زلاتکو کرانچار که سابقه قبلی در کادر فنی سپاهان را داشت در هفته های پایانی لیگ 16 نتایج راضی کننده را به طلایی پوشان هدیه کرد. سپاهان و کرانچار توانستند تیم سایپا را با سرمربیگری حسین فرکی با نتیجه 3-1 شکست دهند و با تیم فولاد خوزستان در اهواز به تساوی 1-1 برسند. زرد پوشان اصفهانی در هفته 27 تیم گسترش فولاد را با نتیجه 1-0 شکست دادند و شاهکار خود را در قم رقم زدند و تیم صبارا با تک گل مسعود حسن زاده ، مغلوب کردند. شاگردان کرانچار در ایستگاه 29 تیم تراکتور سازی را با دو گل مهرداد محمدی و فرید بهزاد کریمی پیروز شدند.

سپاهانی ها در هفته پایانی لیگ 16 قافیه را به تیم علیرضا منصوریان در ورزشگاه آزادی باختند اما هواداران طلایی پوش امیدوار بودند کرانچار و دستیارانش لیگ هفدهم را پر فروغ تر آغاز کنند . به هر حال اولین باخت کرانچار در لیگ برتر رقم خورد.

باز هم تغییرات و کیش و مات شدن کرانچار

زلاتکو کرانچار همانند ویسی دوباره تیم سپاهان را دچار تغییرات کرد و نتوانست هماهنگی لازم را در زردپوشان اصفهانی ایجاد کند. نتایج نه چندان راضی کننده طلایی پوشان آنقدر مشمئز کننده شد که سکوها بارها تک بیتی حیا کن رها کن را برای کادر فنی سرودند اما محسن طاهری مدیرعامل سابق باشگاه سفت و محکم به پای کرانچار ایستاد تا شاید سپاهان دوباره احیا شود اما در نهایت هر 2 نفر فرار را بر قرار ترجیح دادند و از سپاهان جدا شدند.

تغییر و تحولات سپاهان با حضور ابراهیم زاده

منصور ابراهیم زاده ، بازیکن سابق سپاهان و مربی که با ذوب آهن دیگر تیم شهر اصفهان مقام های در خور تحسین را کسب کرده بود با وساطت بزرگان فوتبال اصفهان از جمله محمود یاوری برای تغییر وتحولات سپاهان بکار گرفته شد. ابراهیم زاده با هوشمندی و زرنگی خاص خود، تیم سپاهان را با روانشناسی خانم رئیسی متحول کرد. او رضا امینی زاد مربی بدنساز و حرفه ای را در مرحله بعدی استخدام کرد تا بدن های بازیکنان سپاهان که خیلی زود تحلیل می رفت را ساخته و پرداخته کند. ابراهیم زاده تمرینات حرفه ای را با کریم قنبری دستیار اولش در دستور کار قرار داد تا سپاهان ضمن بقا در لیگ برتر برای فصل آینده به عنوان مدعی قهرمانی ظاهر شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: