رانندگی طولانی مدت مقدمه دیسک کمر است

کدخبر: 2181993

افرادی که دارای سابقه دیسک گردن و کمر هستند نسبت به بقیه باید زمان کمتری را هنگام مسافرت صرف رانندگی کنند.

یک فیزیوتراپ در خصوص تاثیر رانندگی طولانی مدت بر عضلات گردن و اسپاسم آن به بیان توضیحاتی پرداخت.

مصلح الدین ادیب حسامی فیزیوتراپ ؛ اظهار کرد: افراد در سفرهای نوروز نباید به مدت طولانی رانندگی کنند زیرا این کار علاوه بر خستگی وخواب آلودگی که عامل افزایش آمار تصادفات جاده ای است، سبب بروز گردن درد و مقدمه شروع دیسک کمر می شود.

وی با اشاره به اینکه افرادی که دارای سابقه دیسک گردن و کمر هستند نسبت به بقیه باید زمان کمتری را هنگام مسافرت صرف رانندگی کنند، به باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که دارای سابقه عارضه دیسک گردن، کمر درد و یا آرتروز زانو هستند باید به از ای هر یک ساعت رانندگی در حدود 10 دقیقه تا یک ربع از ماشین پیاده شوند و به نرمش های کششی بپردازند.

ادیب حسامی تاکید کرد: احتمال بروز اسپاسم عضلات گردن و یا کمر در افرادی که به مدت طولانی در مسافرت رانندگی می کنند، افزایش پیدا می کند و این امر سبب گرفتگی رگ های کمر می شود، در اثر رانندگی طولانی مدت در ایام تعطیلات عید نوروز دیسک کمر دچار آسیب جدی شده که این نوع رانندگی باعث خشکی گردن و زمینه ایجاد آرتروز در افراد می شود.

این فیزیوتراپ در خصوص رانندگی طولانی مدت و فشار آن بر زانوی افراد، گفت: اگر افراد به مدت طولانی رانندگی کنند احتمال بروز آسیب به زانو وجود دارد اما این مسئله به طور کامل ثابت نشده است.

ادیب حسامی یادآور شد: تغییر آب و هوا و تبدیل محیط گرم به سرد باعث ایجاد اسپاسم های عضلانی بدن می شود که این عارضه با کشش اعضا قابل رفع است.

محمدسعید جباری

ارسال نظر: