تشریح اهداف و اقدامات در قرارگاه نوروزی پلیس پیشگیری با ۶ کمیته تخصصی/ توصیه سردار شرفی به مردم برای همکاری با پلیس

کدخبر: 2182001

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به حجم فعالیت‌های این پلیس در ایام نوروز و لزوم تلاش مضاعف و مدیریت شایسته ماموریت نوروزی پلیس،اهم اهداف قرارگاه نوروزی ابوذر را تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار محمد شرفی با اشاره به راه اندازی قرارگاه نوروزی«ابوذر» در پلیس پیشگیری ناجا، در توضیح اهداف اساسی این قرارگاه، اظهار داشت: قرارگاه ابوذر به منظور سازماندهی کارکنان پلیس پیشگیری ناجا با هدف تأمین نظم و امنیت، ایجاد فضای امن و ارائه خدمات انتظامی به هموطنان، جلب رضایت مردم و پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت، تشکیل شده است.

وی افزود: با توجه به حجم گسترده مسافرت ها، خلوتی شهرها، خالی شدن منازل و ... حضور همه جانبه نیروهای پلیس در اقصی نقاط کشور برای ارتقاء احساس امنیت در جامعه، تشدید اقدام ­های مراقبتی و نظارتی و تعامل با سایر سازمان ها، نهادهای امدادی و خدمات رسان امری ناگزیر است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه قرارگاه نوروزی این پلیس با 6 کمیته تخصصی به صورت شبانه روزی در ستاد پلیس پیشگیری فعال است، خاطرنشان کرد: این 6 کمیته عبارتند؛ از کمیته های پیشگیری انتظامی، نظارت و بازرسی، پیشگیری اجتماعی، پشتیبانی و آموزش، تجزیه و تحلیل وقایع و کمیته یگان های حفاظت از اماکن و شخصیت ها که با هماهنگی دبیرخانه قرارگاه ابوذر فعالیت می کنند.

این مقام ارشد انتظامی مهم ترین وظایف قرارگاه ابوذر را هدایت ستادی، انجام هماهنگی با رده های درون و برون سازمانی در اجرای طرح های نوروز، دریافت و ارسال آمار، عملکرد و اقدامات به صورت دائم، ثبت اخبار و وقایع مهم در مورد وقوع سرقت ها و جرایم، امداد خواهی، مشاوره، نظارت و بازرسی، تعامل لازم با دبیرخانه قرارگاه امام علی(ع) در سطح ناجا و ... برشمرد و افزود: این وظایف به گونه ای تنظیم شده است که امکان بهترین عملکرد را از نظر فرماندهی و کنترل نیروها در عرصه عملیات فراهم کند.

وی افزود: البته در سطح هر یک استان ها نیز وظایفی برای پلیس پیشگیری در آن منطقه تعریف شده است که یکی از موارد آن ایجاد یک ساز وکار مناسب برای ارسال به موقع اخبار، اطلاعات و آمار عملکرد به قرارگاه نوروزی ابوذر به صورت شبانه روزی برای پرهیز از اخلال در مأموریت و به روز نگه داشتن قرارگاه است. تمامی اقدام ها و فعالیت های رد ه های تحت امر باید در جهت پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه سرقت، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای و ایجاد تسهیلات ترافیکی اجرایی شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ظرفیت سازی برای به کارگیری پلیس افتخاری در پیشگیری از وقوع جرم، مطرح کرد: بهر ه گیری از ظرفیت و پتانسیل مؤسسات و شرکت­ های حفاظتی و مراقبتی(نگهبان محله) نیز می تواند در پیشگیری از جرایم مفید باشد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد: پلیس پیشگیری در ستاد ناجا نیز با تمام توان و امکانات، از کارکنانی که در سطح استان ها خدمت می کنند حمایت خواهد کرد و در همین راستا نیز شماری از نیروهای در اختیار خود برای تقویت صحنه عملیات به پلیس فرودگاه و راه آهن اعزام تا به همکاران خود در این حوزه یاری کنند.

وی با تاکید بر لزوم تعامل مستمر با سایر سازمان ها و نهادهای مسئول در امور مرتبط با نوروز تصریح کرد: در همین راستا قرارگاه ابوذر در بالاترین سطح پلیس پیشگیری به صورت مداوم با سایر سازمان ها در تماس است تا هماهنگی در بالاترین سطح خود بوده و این هم افزایی منجر به بهبود و پیشرفت ارائه خدمت به مردم عزیزمان خواهد شد.

سردار شرفی در پایان با بیان اینکه «قرارگاه ابوذر» در طول نوروز فعال است، گفت: گزارش عملکرد کمیته ها در روزهای آینده و با اوج فعالیت، به مردم عزیز ارائه خواهد شد و ما امیدواریم که هموطنان عزیز نیز ضمن همکاری نزدیک با کارکنان پلیس پیشگیری، روزهایی خوشی پیش رو داشته باشند.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: