برگزاری آیین تحویل سال نو در بیش از ۱۶۰۰ بقعه متبرکه

کدخبر: 2182006

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف از برگزاری آیین تحویل سال نو در بیش از یک هزار و ۶۰۰ بقعه متبرکه کشور خبر داد و گفت: به مناسبت شهادت امام هادی (ع) شب گذشته و امروز بعد از نماز ظهر و عصر زیارت جامعه کبیره در سطح امامزادگان قرائت شد.

حجةالاسلام سیدمحمدکاظم موسوی متقی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا ضمن گرامیداشت شهادت امام هادی (ع) درباره برگزاری آیین تحویل سال نو و ویژه برنامه شهادت امام هادی (ع) در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه اظهار کرد: بقاع متبرکه شب گذشته میزبان زائران در لحظه تحویل سال 97 بود و به دلیل همزمانی آغاز نوروز با شهادت امام هادی (ع) هم شب گذشته و هم امروز بعد از نماز ظهر و عصر زیارت جامعه کبیره در سطح امامزادگان قرائت شد.

وی با اشاره به اینکه براساس گزارشات، مردم حضور پر شوری در لحظه تحویل سال داشتند، تصریح کرد: شب گذشته فرصتی برای مردم بود تا در بقاع متبرکه عرض ارادتی به ساحت مقدس امام هادی (ع) داشته باشند و هم لحظه مهم تحویل سال را در کنار مضجع شریف امامزادگان حضور یابند.

مدیرکل فرهنگی سازمان اوقاف با بیان اینکه آیین تحویل سال در بیش از 1600 امامزاده برگزار شد، گفت: پیش بینی می شد آیین تحویل سال نو در یک هزار و 600 بقعه متبرکه برگزار شود که براساس گزارشها آمار بیش از این است.

حجت الاسلام موسوی متقی قرائت قرآن با حضور قاریان ممتاز، سخنرانی، قرائت دعای توسل، قرائت دعای تحویل سال نو و عطر افشانی و گل آرایی مزار شهدای انقلاب و دفاع مقدس توسط هیئت امنا، خادمان و زائران و پخش زنده پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب اسلامی را از جمله برنامه های تحویل سال نو در اماکن متبرکه امامزادگان کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: از امشب هم به استقبال میلاد حضرت علی (ع) و برنامه های شاد در جوار امامزادگان می رویم.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: