نامه دمشق به سازمان ملل در پی جنایات اخیر تروریست‌ها در دمشق

کدخبر: 2182170

در پی حملات اخیر گروه‌های تروریستی به دمشق و حومه آن، وزارت خارجه سوریه دو نامه خطاب به سازمان ملل و شورای امنیت این سازمان نوشت.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، وزارت خارجه سوریه در دو نامه خطاب به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت سازمان ملل درباره حملات تروریستی اخیر به دمشق اعلام کرد: گروه های مسلح تروریستی روز سه شنبه و در آستانه روز عید "مادر"، جنایت جدید و وحشیانیه ای علیه غیرنظامیان در یک بازار در منطقه "جرمانا" در نزدیکی دمشق مرتکب شدند.

در این نامه آمده است: حملات راکتی تروریست ها به مناطق مسکونی دمشق به کشته و زخمی شدن ده ها تن و همچنین خساراتی مالی منجر شد.

وزارت خارجه روسیه افزود: آنچه جالب توجه است این است نمایندگان کشورهایی که همیشه با هدف حمایت از گروه های تروریستی در برگزاری نشست های اضطراری شورای امنیت در نیویورک و شورای حقوق بشر در ژنو عجله دارند، این بار طبق معمول در برابر این حملات که به سطح جنایات جنگی و کشتار جمعی می رسد، سکوت کردند.

این نامه می افزاید: دولت سوریه تاکید می کند که این رفتار برنامه ریزی شده توسط نمایندگان کشورهای غربی فاقد کمترین حد حس انسانی است.

وزارت خارجه سوریه در پایان تاکید کرد: سوریه از کشورهای عضو سازمان ملل می خواهد که از ارزش های منشور سازمان ملل متحد دفاع کنند.

روز سه شنبه گذشته در پی حملات راکتی گروه های مسلح به دمشق و حومه آن، دست کم 38 تن کشته و حدود 40 نفر نیز زخمی شدند.

این در حالی است که ارتش سوریه به پیشروی خود در غوطه شرقی ادامه می دهد و تاکنون حدود 80 درصد از مناطق تحت اشغال گروه های مسلح در غوطه شرقی آزاد شده است.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: