/سال حمایت از کالای ایرانی/

خرسند: شعار حمایت از تولید ایرانی بیشتر متوجه مردم است

کدخبر: 2182826

یک فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به اینکه با افزایش تولید ملی، اشتغال نیز ایجاد می‌شود، گفت: حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ‌سازی نیاز دارد. شعار حمایت از تولید ایرانی بیشتر متوجه مردم است.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد خرسند در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه معضل کشور ما، اقتصاد است، اظهار کرد: اقتصاد زمانی رونق می‌یابد که تولید ملی رشد پیدا کند. تولید هم وقتی رشد کند، اشتغال ایجاد می‌شود اما اگر تولید ملی وجود نداشته باشد شغل ایجاد نشده و مصرف به سمت قاچاق رفته و کالای قاچاق وارد کشور می‌شود.

وی افزود: کالای قاچاق مخرب اقتصاد هر کشور است و حتی قوی‌ترین اقتصادهای دنیا نیز شدیدترین برخوردها را با قاچاق می‌کنند. کشور ما امروز به تولید نیاز دارد. تولید هم در گروی فرهنگ‌سازی است که هم مردم و هم مسئولان به مصرف کالای ایرانی رغبت پیدا کنند، البته کالای ایرانی هم باید استانداردهای لازم را داشته باشد و قابل رقابت با کالای خارجی هم به لحاظ کیفیت، هم قیمت و هم خدمات پس از فروش باشد که اکنون متاسفانه چنین شرایطی وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصولگرا همچنین با بیان اینکه دولت به جای تصدی‌گری در اقتصاد باید بر کیفیت تولید داخلی نظارت داشته باشد، خاطرنشان کرد: دولت از تولیدکننده خوب حمایت کرده و تسهیلاتی مثل معافیت‌های مالیاتی یا وام‌های کم بهره به او بدهد.

خرسند در ادامه خاطرنشان کرد: شعار امسال یعنی حمایت از کالای ایرانی در ادامه همان شعار تولید و اقتصاد مقاومتی است که رهبری مطرح کردند. اکنون همه مخصوصا دستگاه‌های دولتی که مصرف‌کننده هستند باید از کالای داخلی حمایت کنند. نباید دیگر مسئولان از خودروهای خارجی استفاده کنند یا در وزارتخانه‌ها کالاهای تجملاتی یا خارجی استفاده شود در صورتی که مشابه داخلی آن وجود دارد. مصرف کالایی که تولید داخل ندارد و از مسیر قانونی وارد کشور می‌شود اشکالی ندارد، اما اگر در دستگاهی کالای خارجی مصرف می‌شود که مشابه داخلی دارد باید مدیر آن دستگاه توقیف شود.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اینکه نامگذاری هر سال توسط رهبری واقعا بر اساس یک کار کارشناسی شده و از روی حکمت و عالمانه است، بیان کرد: همانطور که رهبری اشاره کردند شعار امسال بیشتر متوجه مردم است. ما وقتی کالای ایرانی مصرف می‌کنیم یعنی از تولید داخل حمایت کردیم و در این شرایط تولیدکننده دلگرم می‌شود که کالایی با کیفیت بهتر تولید کند. برای کشور انقلابی زشت است که آب معدنی و آبمیوه هم از خارج وارد کشود، این کالاها که تکنولوژی پیشرفته‌ای ندارد مخصوصا برای کشور ما که در زمینه تکنولوژی هسته‌ای، موشکی یا علوم بنیادین پیشرفت زیادی داشته و در دنیا حرف برای گفتن دارد. زیبنده کشور ما نیست که مواد مصرفی، غذایی‌ و آرایشی، کود و دسته بیلش وارداتی باشد.

خرسند در پایان تاکید کرد: باید فرهنگ استفاده از کالاهای داخلی ترویج داده شود تا مردم و مسئولان از تولید ملی حمایت عملی داشته باشند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: