/سال حمایت از کالای ایرانی/

سعیدی: با وجود قاچاق کالا، امکان رقابت از کالای ایرانی سلب می‌شود

کدخبر: 2182832

نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: اعمال محدودیت برای قاچاق کالا باید با جدیت پیگیری شود، با وجود قاچاق کالا به شکل انبوه، امکان رقابت از کالای ایرانی سلب می‌شود. عوارض ارزان و در برخی موارد بنجل بودن کالاهای وارداتی که گاهی حتی فاقد هویت هم هستند، هزینه‌های تولید کالای داخلی را افزایش می‌دهد.

محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر این که عوارض گمرکی باید جدی گرفته شود تا کالای ایرانی توان رقابتی‌ خود در بازار را حفظ کند، گفت: به دلیل فراوانی کالاهای خارجی در بازار، تولید کننده‌ ایرانی مجبور است از کیفیت کار کم کرده و سر پا بماند.

وی در ادامه با بیان این که مقررات دست و پاگیر بر سر راه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان باید جمع آوری شوند، عنوان کرد: از همان ابتدای راه، مقررات و قوانینی را به تولیدکننده تحمیل می‌کنند که فشار اقتصادی و بدهی ناشی از آن مانع از رشد می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: عوارض، مالیات و ارزش افزوده هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهند، در همه‌ جای دنیا، ارزش افزوده توسط صندوق‌های مکانیزه و در مرحله‌ فروش از مشتری گرفته می‌شود، اما این روند در کشور ما برعکس بوده و ارزش افزوده طی چند مرحله اخذ می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت تضمین ثبات بازار توسط دولت بیان کرد: نوسانات ارز و بالا بودن هزینه‌ تامین مواد اولیه به ضرر تولید کننده تمام می‌شود، از این رو دولت باید ثبات بازار را تضمین کند.

وی در ادامه با بیان این که سازمان استاندارد آن گونه که باید به وظایفش عمل نمی‌کند، گفت: کیفیت کالای ایرانی به خوبی کنترل نمی‌شود و با اعمال جریمه و محدودیت‌ها می‌توان هر تولید کننده را به سمت افزایش کیفیت کالای تولیدی سوق داد.

نماینده‌ مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فراز و نشیب‌های سال گذشته گفت: در سالی که گذشت، رویدادها و تحولات اثرگذاری در منطقه و سطح بین‌الملل روی داد که ریشه کن شدن تفکر تکفیری و داعشی دست نشانده‌ رژیم آل سعود و آمریکا از آن جمله بود. داعش تبدیل به یکی از چالش‌های اصلی اتحادیه‌ اروپا شده بود و افراد زیادی عضو گروهک تروریستی داعش بودند.

وی با اشاره به پایبند نبودن آمریکا به برجام ادامه داد: ترامپ با برخورد دلال معابانه و تجاری‌اش نسبت به ایران، عدم پایبندی به برجام را به صراحت اعلام کرد که این نیز نشانگر متعهد نبودن به تعهدات بین‌المللی و خطری برای صلح بین‌المللی است. هیچ رییس جمهوری در آمریکا در طول دهه‌های گذشته‌ با این صراحت، مخالفت و جنگ طلبی خود را نشان نداده است.

وی در ادامه حضور مردم در صحنه‌های مختلف در کشور را نشانه‌ اعتماد مردم به نظام دانست و افزود: اعتراض برخی نسبت به وضعیت اقتصادی، فرصت را برای جریانات معاند فراهم کرد، اما مردم بصیر ایران این بار نیز راهشان را از معاندان جدا کردند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: