دادستان یزد خبر داد

مبارزه با زمین‌خواران با تشکیل کشیک‌های نوروزی

کدخبر: 2182841

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد گفت: تعیین کشیک‌های ویژه نوروزی و هماهنگی و تعامل نهادهای متولی در امور اراضی، فرصت تعدی و تجاوز به اراضی ملی و منابع طبیعی را از زمین‌خواران می‌گیرد. 

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر شمس در نشست شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی استان یزد، افزود: کشیک‌های ویژه قضایی مشخص شده و لیست کشیک سایر نهادها و سازمان‌های متولی نیز باید هرچه سریع‌تر به دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال ارسال شود.

وی اظهار کرد: این کشیک‌های ویژه در تمام ایام تعطیل نوروز به گشت‌زنی در همه حوزه‌های قضایی و شهرستان‌های استان خواهند پرداخت و اجازه هیچ گونه فرصت طلبی و تخلفی را به افراد سودجو نخواهند داد.

این مقام قضایی بر تقویت یگان حفاظت ادارات متولی در امور اراضی تاکید و بیان کرد: پیشگیری و جلوگیری از هرگونه دست‌اندازی به انفال و منابع طبیعی بسیار کم هزینه‌تر و آسان‌تر از برخورد در مراحل بعدی است.

دادستان یزد، صرفه‌جویی در مصرف آب و تدوین برنامه‌های مصرف بهینه آب را ضروری برشمرد و ابراز کرد: مساله صرفه‌جویی آب و لزوم رعایت از هدر رفت آب و همچنین برخورد با چاه‌های غیر مجاز آب و اضافه برداشت‌های چاه‌های مجاز از جمله مسائلی است که باید مد نظر و اقدام جدی قرار گیرد.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: