در سال حمایت از کالای ایرانی:

لزوم ارائه تسهیلات مالی به تولیدکنندگان صنفی

کدخبر: 2182855

نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دولت با ارائه تسهیلات و سیاست گذاری ثابت شرایط را برای تولید کالای با کیفیت توسط تولیدکنندگان فراهم کند.

محمود هاشمی نایب رئیس اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،اظهار کرد:طی سال های اخیر در حق بخش اصناف کشور خصوصا مجموعه تولید آن کم لطفی شده است اما خوشبختانه طبق فرمایش مقام معظم رهبری سال 97 سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شد.

وی با بیان اینکه بخش صنعت به مجموعه تولیدی کشور وابسته است ،افزود:هم اکنون حدود 650 هزار واحد تولیدی در کشور در حال فعالیت است.

هاشمی بیان کرد: بخشی از تسهیلات کشور باید به واحدهای تولید تعلق می گرفت که امیدواریم باتوجه به شعار سال 97 ،حمایت دولت از این بخش بیش از پیش صورت گیرد و تسهیلات اندک مالی شامل حال تولیدکنندگان کشور شود.

این عضو هیئت رئیسه مطرح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند که این اقتصاد خرد است که موجب پایداری، توسعه، اشتغال و درآمد زایی می شود البته لازم به ذکر است هم اکنون وضعیت واحد های تولیدی در شرایط نامناسبی قرار دارد اما باید با هدف گذاری حمایت از این بخش و همت بیشتر درصدد بهبود حال و روز بخش تولید کشور برآییم.

نایب رئیس هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران در خصوص نوسانات بازار ارز تشریح کرد: دولت با سیاستگذاری ثابت و ایجاد قوانین و دستور العمل موجب شود تا تجارت و سرمایه گذاری در کشور قابل اطمینان شود همچنین وضعیت به سمتی حرکت کند تا تولیدکنندگان توان لازم را برای رقابت با نمونه های خارجی از نظر کیفی و کمی داشته باشند.

به گفته هاشمی هم اکنون بخش زیادی از ماشین آلات تولیدکنندگان ،فرسوده است که دولت باید ارائه تسهیلات شرایط را برای نوسازی دستگاه های مورد استفاده افراد فراهم کند همچنین تولیدکنندگان موظف شوند تا کالایی باکیفیت در بازار عرضه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: