جلوگیری از ارتکاب جرم با استفاده از دستبندی هوشمند + تصاویر

کدخبر: 2195549

استرس، ناتوانی و ترس شدید در زمان مواجه با فرد متخاصم دانشمندی را بر آن داشته است تا برای محافظت از بانوان دستبندی ویژه با قابلیت‌های منحصربه فرد تولید کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن آوری های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ دانشمندان به تازگی دستبندی منحصربه فرد ساخته شده از سنگ های قیمتی طراحی کرده اند که می تواند در صورتی که فرد در معرض خطر یا حمله قرار بگیرد بدون حتی نیاز به فشردن دکمه به پلیس اطلاع دهد.

این دستبند تنها ۴۰ دلار قیمت دارد و پس از شناسایی اینکه فرد در معرض خطر است مختصات محل فرد پوشنده دستبند برای پلیس ارسال می شود.

این دستبند به وسیله دانشجوی دانشگاه آلاباما تولید شده است و افزون بر پلیس، فرد می تواند لیستی از افرادی که در زمان خطر باید از وضعیت فرد با خبر باشند مانند والدین، همسر یا دوستان را برای دستبند تعریف و در حافظه آن بارگزاری کند.

از جلمه دیگر قابلیت های این دستبند هوشمند نور قرمز از لامپ های کوچک تعبیه شده برروی آن و هشدار صوتی بلندی است که در مواقع خطر پخش می شود تا دیگران بتوانند با شنیدن صدا و نور به کمک فرد در معرض خطر بشتابند.

ساخت این دستبند در مراحل اولیه است و سازنده آن در نظر دارد امکاناتی بیشتر به آن بیفزاید.

اکنون نرم افزار ها و شماره تلفن پلیس که برروی گوشی تلفن همراه هوشمند قرار دارند، اما در مواقع خطر و روبه رو شدن فرد با یک مهاجم استفاده از آن ها دشوار و زمان بر است و امکان آسیب دیدن فرد یا سرقت وسایل او یا حتی به قتل رسیدنش وجود دارد؛ به همین دلیل این دستبند بدون نیاز به طی مراحل دست و پاگیر و پس از شناسایی خطر به شکل خودکار به پلیس اطلاع رسانی انجام می دهد.

اجزای این دستبند که به شکلی کاملاً عادی و با استفاده از جواهرات ساخته شده است شامل چندین حسگر، چراغ و سیستم هشدار صوتی است که به شکل مداوم فعالیت های کاربر و علائم حیاتی او را ردیابی و ذخیره می کند و در صورت شناسایی استرس شدید و بالارفتن ناگهانی ضربان قلب به پلیس اطلاع می دهد.

سازنده این دستبند امیدوار است استفاده از آن در سال های آینده سبب کاهش خطر و بروز جرم و جنایت به ویژه برروی زنان و کودکان شود.

منبع:Dailymail

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: