نقش و جایگاه دستگاه قضایی در حمایت از کالای ایرانی/۵

رحیمی: لزوم نظارت بر عملکرد سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز/ در اجرای قانون مشکل داریم

کدخبر: 2195981

دبیر کمیسیون قضایی مجلس بر لزوم نظارت بر عملکرد سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز تأکید کرد.

جلیل رحیمی جهان آبادی در گفت وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، در خصوص نقش دستگاه قضایی در حمایت از کالای ایرانی، گفت: سازمان های نظارتی و قضایی که کار مبارزه با قاچاق کالا را انجام می دهند باید تقویت شوند.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از ضربه ای که به تولید داخلی می خورد از طریق قاچاق کالا صورت می گیرد، اظهار کرد: در کمیسیون قضایی مجلس چند کار را می توان انجام داد که یکی از آنها نظارت بر عملکرد سازمان مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

دبیر کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: همچنین لوایحی که دولت می دهد یا طرح هایی که نمایندگان در حمایت از تولیدات داخلی ارائه می دهند باید در اولویت کمیسیون قضایی قرار گیرد، کار تخصصی آن انجام شود و هر چه سریع تر به صحن مجلس بیاید.

رحیمی با تأکید بر اینکه ما باید تولید داخلی را مورد حمایت قرار دهیم، افزود: متأسفانه بسیاری از کالاهای ایرانی ضمانت و کیفیت لازم را ندارند و با قیمت های گران عرضه می شوند، از سوی دیگر بازار ما رقابتی نیست و در عرصه تولید داخلی بخش خصوصی حضور پررنگی ندارد.

وی تأکید کرد: مهمترین کار فرهنگ سازی برای استفاده از کالای ایرانی و کیفیت سازی از سوی تولیدکنندگان است، اینکه عده ای می گویند قوانین مبارزه با قاچاق کالا بازدارندگی لازم را ندارد صحیح نیست، به عقیده من ما کمبود قوانین نداریم بلکه در نظارت و اجرای قانون مشکل داریم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: