واکنش معاون رئیس جمهور به عدم پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی به ۱۱ هزار قالیباف

کدخبر: 2196852

رضوی درباره اظهارات رئیس اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف مبنی‌ بر اینکه ریالی از تسهیلات طرح اشتغال به قالیبافان پرداخت نشده است، توضیحاتی ارائه داد.

ابوالفضل رضوی معاون امور توسعه روستایی رئیس جمهور در گفت وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، درباره اظهارات اخیر رئیس اتحادیه تعاونی تولیدکنندگان فرش دستباف مبنی بر اینکه ریالی از تسهیلات طرح اشتغال به قالیبافان پرداخت نشده است،اظهار کرد: چنین موضوعی صحت ندارد. اگر استانی در این مورد اعلام کرده که کسی نتوانسته از تسهیلات اشتغال پایدار استفاده کند، حتما به ما اطلاع دهد.

وی افزود: اگر استان یا شهرستانی نسبت به پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار کوتاهی کرده، این مسئله را پیگیری می کنیم.

معاون امور توسعه روستایی رئیس جمهور در واکنش به اینکه گفته می شود 11 هزار قالی باف تسهیلات دریافت نکرده اند، بیان کرد: شاید این تعداد از قالیبافان برای طرح اشتغال ثبت نام کرده باشند، اما باید این طرح بررسی شود، زیرا ممکن است عده ای به نام قالیبافی که اشتغال جدیدی حاصل می کند تسهیلات را دریافت و آن را در جای دیگری مصرف کنند.

وی با بیان اینکه پرداخت این وام نوعی قانون است، گفت: این اعتبار تحت عنوان قانون اشتغال پایدار روستایی و عشایری است و باید سعی کنیم تا اشتغال ایجاد شود همچنین اگر قالیبافی که قبلا در این زمینه فعالیت داشته بخواهد از این شرایط استفاده کند، و هدفش توسعه صنعت قالیبافی نباشد، مورد قبول ما نیست و برای این مسئله تفاوت قائل هستیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: