سیاوشی در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا به هیچ قیمتی نمی‌خواهد پایگاه خود در خاورمیانه را از دست بدهد/قربانی جنایات آمریکا در سوریه مردم عادی هستند

کدخبر: 2196861

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: این جنگ چندین ساله خونین به قیمت از دست رفتن نه تنها امنیت منطقه بلکه باعث از دست رفتن منابع انسانی و اقتصادی منطقه شده است.

طیبه سیاوشی شاه عنایتی نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به حمله آمریکا و متحدانش به سوریه اظهار داشت: چهره آمریکا از قبل روشن شده بود، چرا که ما این حملات را به دفعات در سوریه دیده ایم به ویژه نسبت به مناطق مسکونی که تاکنون صورت داده اند.

وی افزود: بارها ما شاهد حملات جنایتکارانه آمریکا و غرب بوده ایم که گاهی هم با همراهی متحدین خود صورت گرفته است که به ویژه این بار با همراهی فرانسه و انگلیس این کار انجام شد.

عضو فر اکسیون امید مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: بحث این بود که موضوع حملات شیمیایی را هر یک از طرفین به یکدیگر نسبت می دادند در حالی که قرار بود یک گزارش بی طرفانه ای از این حملات شیمیایی انجام شود و پس از آن تصمیم گیری شود اما طبق آن سیاستی که معمولا در سیاست خارجی ایالات متحده اتخاذ می شود که به زعم خودشان پیش دستانه است، این حملات صورت گرفت.

سیاوشی ادامه داد: موضوع مهم این است که اینها به هیچ قیمتی نمی خواهند پایگاه خود را در خاورمیانه از دست بدهند، حال کشورهای اروپایی دلایل متفاوتی دارند، به عنوان مثال؛ از نفع مادی تا مسائل دیگر، اما به هر حال در ایالات متحده موضوع این است که بتواند قدرت اول جهان باقی بماند تا هم پایگاهی در خاورمیانه داشته باشد و هم خودنمایی کند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: آنها با پرتاب بیش از صد موشک -که دوسوم آنها هم دفع شده است- می خواهند مدام خودنمایی کنند، اما نکته این است که بزرگترین قربانیان این سیاست ها و جنایت ها مردم عادی هستند.

«نه تنها سوریه بلکه تمام کشورهای اطراف که آوارگان سوری را پذیرفتند و کشور ما که به نوعی از ابتدای جنگ در سوریه درگیر این مسائل بوده، برای مردم ما این مسائل تکان دهنده است و هر بار که این اتفاق می افتد، در واقع امنیت خاورمیانه شدیدا دچار خدشه می شود و این نیاز به همدلی مسلمانان منطقه دارد که متأسفانه این مسئله از دست رفته و یا به نوعی صدمه خورده است.»

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: هم زمان با حمله آمریکا و فرانسه و انگلیس، بن سلمان در پاریس برای عقد قرارداد نظامی حضور یافته است و این متأسفانه اتفاق بسیار دردناکی برای جهان اسلام است که ما خودمان از منافع مردم مسلمان منطقه حمایت نکنیم.

وی همچنین تصریح کرد: این جنگ چندین ساله خونین به قیمت از دست رفتن نه تنها امنیت منطقه بلکه باعث از دست رفتن منابع انسانی و اقتصادی منطقه شده است.

سیاوشی در خاتمه گفت: علی رغم اینکه ما احساس می کنیم که در امنیت هستیم، اما هر بار که این موشک در سوریه وارد می شود، به نوعی ما هم تحت تأثیر قرار می گیریم یعنی مردم ما را هم متأثر می کند و به طور بدیهی باید این نکته را ابراز کنیم که ما هم منافعی در این کشور داریم که غیرقابل چشم پوشی است و این نیاز به همدلی دارد و امیدواریم که بتوانیم با استراتژی ای که درنظر داریم و مدنظر قرار می دهیم بتوانیم یک همدلی را در منطقه و بین کشورهای مسلمان ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: