با موافقت نمایندگان؛

کلیات طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ تصویب شد

کدخبر: 2196873

نمایندگان با کلیات طرح اصلاح قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی موافقت کردند.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، نمایندگان در صحن علنی امروز(سه شنبه 28 فروردین ماه) کلیات طرح اصلاح قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی را بررسی و با 137 رأی موافق، 38 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع به تصویب رساندند.

اما این طرح مخالف و موافقانی هم داشت، پورمختار نمایندگان مردم کبودرآهنگ و بهار ضمن ابراز مخالفت با این طرح گفت: اصلاحات اثربخش و تأثیرگذاری برای رفع مشکلات بر سر راه تولید در این طرح نیامده است و تنها به عنوان یک گزارش می تواند ارائه شود.

وی ادامه داد: مثلا درباره سهام موسسات اعتباری از 5 درصد به 10 درصد افزایش صحبت کرده که این موضوع چه تأثیری بر تولید دارد؟

پورمختار تأکید کرد: اکنون دریافت مالیات از واحدهای تولیدی، بحث کارگری، عدم تأمین سرمایه توسط بانک ها بیشترین فشار را به تولید می آورد که در این طرح به آن پرداخته نشده است.

عضو کمیسیون حقوقی قضایی تصریح کرد: بر اساس طرح این کمیسیون شورای رقابت مرجع تنظیم گردشگری گذاشته شده که در حقیقت چنین نقشی ندارد.

همچنین برزگر نماینده مردم سلماس به عنوان موافق این طرح تصریح کرد: با سه دلیل عمده می توان گفت که چرا اصل 44 به خوبی اجرا نمی شود، ابتدا آنکه دولت رغبتی به اجرا ندارد، بخش خصوصی آمادگی لازم برای ورود به طرح های بزرگ را ندارد و در نهایت خلأ قانونی اجازه عملیاتی شدن موارد آن را نمی دهد.

وی تصریح کرد: یکی از دغدغه های بخش خصوصی که می خواهد در بخش انرژی سرمایه گذاری کند، بی قیمتی است که دولت به قیمت گذاری شورای رقابت هیچ توجهی ندارد و در این طرح این موضوع مورد بررسی قرار گرفته است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: