امید در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد

ارائه پیشنهاد به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای

کدخبر: 2196878

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی از ارائه پیشنهاد به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی برای اجرای نظام صلاحیت حرفه‌ای خبر داد.

محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه در حال انجام یک سری برنامه ها هستیم که موضوع مهارت جایگاه خود را پیدا کند، گفت: باید به جای مدرک گرایی، مهارت آموزی برجسته شود، یکی از اقداماتی که در حال اجرای آن هستیم بحث تلاش برای تدوین برنامه های استقرار نظام صلاحیت های حرفه ای است که در کشور ما این بحث چندین بار مطرح شده ولی تاکنون اجرایی نشده است.

وی افزود: ما طرحی را به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی پیشنهاد کردیم که یکی از مسیرهای دستیابی به اشتغال پایدار اجرای این برنامه و استقرار نظام صلاحیت های حرفه ای است به این معنی که دیگر این گونه نباشد که هر کس با هر توانمندی هر کاری می خواهد انجام دهد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر در جامعه از صد نفر بپرسید که چه رشته ای تحصیل کرده و چه کاری انجام می دهد می بینید که در مورد 70، 80 درصد افراد، آنچه خوانده اند با کاری که می کنند متفاوت است در حالی که فردی که صلاحیت حرفه ای لازم را ندارد نباید کار را انجام دهد.

وی گفت: در بخش آموزش در نظام صلاحیت حرفه ای آموزش مهارتی ارائه می شود که ما در دوره های کاردانی و پودمانی این مسأله را تقویت می کنیم.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: