پشت پرده تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

کدخبر: 2196944

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در اجرای سیاست‎‌های خود درباره روسیه با کابینه‌اش دچار اختلاف شده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وکس، به نظر می رسد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مانع اجرای برنامه تحریمی جدید دولت خود علیه روسیه شده است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز یکشنبه اعلام کرد دولت ترامپ قصد دارد روز دوشنبه تحریم های جدیدی را علیه روسیه اعمال کند. نماینده آمریکا در سازمان ملل علت اعمال تحریم های جدید علیه روسیه را حمایت این کشور از برنامه ادعایی کاربرد سلاح های شیمیایی دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در شهر دوما عنوان کرد. هیلی اعلام کرد تحریم های جدید مشخصا علیه آن دسته از شرکت های روسیه است که در معامله تجهیزات مرتبط با برنامه سلاح های شیمیایی (ادعایی) با دولت سوریه همکاری دارند.

با این حال درست یک روز بعد از اعلام تحریم های جدید ضد روسی از سوی نیکی هیلی، سارا سندرز، سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید اعلام کرد دولت آمریکا در حال حاضر صرفا تحریم های جدید در مورد روسیه را مدنظر قرار داده است و تصمیم گیری در خصوص اجرای این تحریم ها در آینده صورت خواهد گرفت.

اما علت چنین چرخش ناشیانه ای از سوی دولت ترامپ چیست؟ ظاهرا ترامپ در جلسه دولت درباره تحریم روسیه حضور نداشته است.

به گزارش واشنگتن پست بعد از آنکه نیکی هیلی روز یکشنبه در شبکه تلویزیونی سی بی اس از اعمال تحریم های جدید علیه روسیه خبر داد، ترامپ به مشاوران امنیت ملی خود گفت از اینکه برنامه تحریم های جدید اعلام شده است ناراحت است، زیرا او هنوز آمادگی اجرای آنها را ندارد.

هنوز مشخص نیست که آیا هیلی به اشتباه تحریم های جدید را، قبل از آنکه رئیس جمهور به طور رسمی آنها را امضاء کند، اعلام کرده است یا در کل اشتباه دیگری رخ داده است. اما دو موضوع در این باره مشخص است: 1. دولت ترامپ بار دیگر اشتباهاً از اجرای یک سیاست جدید خبر داد و 2. ترامپ شخصا برای اطمینان از اینکه باعث عصبانیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه نمی شود، اقدام کرده است.

یک مقام وزارت خارجه روسیه روز دوشنبه اعلام کرد دولت ترامپ روز یکشنبه در تماس با سفارت این کشور به آنها اطمینان خاطر داده که تحریم های اعلام شده از سوی هیلی در واقع اجرا نخواهند شد.

دموکرات ها به سرعت این عقب نشینی صورت گرفته از سوی کاخ سفید را به باد انتقاد گرفتند. باب منندز، سناتور دموکرات روز دوشنبه اعلام کرد یا رئیس جمهور فکر نمی کند اقدام بیشتری در این باره لازم است یا اینکه دولت نمی تواند یک اعلام ساده دولتی را مدیریت کند. علائمی وجود دارد که نشان می دهد تصمیم ترامپ برای اعمال نکردن تحریم ها علیه روسیه ممکن است دلایلی داشته باشد. روز دوشنبه روسیه اعلام کرد رای گیری پارلمان این کشور در خصوص برنامه اعمال محدودیت بر واردات آمریکا به تعویق افتاده است.

به نظر می رسد این اولین بار نیست که ترامپ در سیاست های مربوط به روسیه در تعارض جدی با بقیه اعضای کابینه خود قرار گرفته است. بنا بر گزارش ها، ترامپ از نحوه اخراج 60 دیپلمات روس در قضیه مسمومیت سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روسیه در انگلیس نیز به شدت ابراز نارضایتی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: