تظاهرات ضد جنگ در مقابل پارلمان انگلیس؛ «بمباران سوریه را متوقف کنید»+تصاویر

کدخبر: 2196946

صدها نفر از انگلیسی‌های مخالفان جنگ در سوریه همزمان با تشکیل جلسه پارلمان درباره حمله اخیر انگلیس و متحدانش به سوریه، خواستار توقف این نوع اقدامات شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، صدها نفر از اعضای پویش‌های ضدجنگ در انگلیس همزمان با تشکیل جلسه اعضای کابینه دولت و نمایندگان پارلمان این کشور، ضمن اعتراض به حملات علیه سوریه در میدان پارلمان شهر لندن تجمع کردند.

به نوشته روزنامه اکسپرس، عصر روز دوشنبه (دیروز) جمعیت زیادی از مردم انگلیس در اعتراض به سیاست‌های لندن و جنگ‌افروزی دولت انگلیس اعتراض کرده و همزمان با برگزاری جلسه پارلمان، در خارج از ساختمان دولت تجمع اعتراضی داشته و خواستار توقف بمباران سوریه شدند.

بامداد روز شنبه، انگلیس به همراه متحدانش آمریکا و فرانسه به بهانه حمله شیمیایی هفته گذشته در شهر دوما در غوطه شرقی، به سوی سوریه حملات هوایی انجام داد و این سه متحد بیش از ۱۰۰ موشک به سوی سوریه شلیک کر دند .

دولت انگلیس بدون رای اولیه پارلمان و تنها با تایید کابینه وارد این اقدام نظامی شد و ترزا می نخست وزیر انگلیس در توجیه این اقدام نظامی گفت این اقدام برای مقابله با «تمایل» دولت بشار اسد در توسل به سلاح‌های شیمیایی انجام شد و قصد از این حمله، «تغییر رژیم» نبوده است.

ترزا می در بخشی از این نشست گفت که مشارکت انگلیس در این حمله، به خاطر این نبود که «رئیس‌جمهور ترامپ از ما خواسته باشد این کار را بکنیم. ما این کار را انجام دادیم چرا که این اقدام جزو منافع ملی ما بود».

معترضان انگلیسی اما خواستار توقف مداخلات نظامی دولتشان در دیگر کشورها هستند و تاکید دارند اقدام نظامی کمکی به حل رنج مردم سوریه نمی‌کند.

انتهای پیام/م

عضویت در کانال تلگرامی بین‌الملل و سیاست خارجی فارس

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: