جزئیات جلسه دیروز کارفرمایان با وزیر کار برای حمایت از تولید ملی

کدخبر: 2196978

نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار با اشاره به جلسه روز گذشته کارفرمایان با وزیر کار و معاونت اشتغال گفت: محور اصلی این جلسه تحقق شعار سال و حمایت از تولید ملی بود که مصوبات زیادی در این زمینه صورت گرفت.

علی اصغر آهنی ها،نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درباره جلسه با وزیرکار و معاون اشتغال و کارآفرینی گفت:دستور کار این جلسه شعار سال97 بود. در ابتدای جلسه نقطه نظرات اعضای هئیت مدیره مطرح شد.

وی ادامه داد: حسابرسی یکساله از سازمان تأمین اجتماعی از جمله مواردی بود که در جلسه مطرح شد و وزیر بر انجام این حسابرسی دستور دادند. معافیت حق بیمه در خرید ازجمله دیگر موارد بود. کارت بازرگانی برای فعالان تولیدی و اقتصادی موضوع دیگری بود که مورد بررسی قرار گرفت، که مقررشد سازمان تأمین اجتماعی به صورت آنلاین در صدور کار به منظور کاهش دوباره کاری ها همکاری کند. معافیت پرداخت حق بیمه در خرید هم مورد بررسی قرار گرفت. مقرر شد پیمانکارهایی که کارگاه ها دارند از پرداخت بیمه ،معاف شوند و حق بیمه خرید پرداخت نکنند.

آهنی ها افزود: حق بیمه مهندسین مشاور از دیگر موارد بود که مقرر شد حق بیمه آنها 1.2دهم درصد کاهش یابد. پیمانکارهایی که اسناد دولتی و خزانه دارند و با توجه به اینکه مشکلات بسیاری دارند،مقرر شد که حق بیمه های آنها از همان اسناد انجام شود. برای طرح های عمرانی مقرر شد که حق بیمه1.2 دهم درصد کاهش یابد. مباحث بهره وری در اشتغال و همکاری با معاونت اشتغال و سازمان فنی و حرفه ای از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

وی ادامه داد: بخشش جرائم حق بیمه کارفرمایان از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه بود. که امیدواریم آقای وزیر بتوانند از هئیت وزیران این مجوز رااخذ کنند. مشارکت شرکای اجتماعی در سازمان تأمین اجتماعی به منظور حفاظت از اموال بیمه شدگان در سازمان تأمین اجتماعی از دیگر دستورات جلسه روز گذشته بود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: