حمایت آلمان از توسعه خودروهای پاک برقی و خودران

عنوان

وزیر اقتصاد و انرژی آلمان حمایت کامل خود را از توسعه و تولید خودروهای برقی و خودران اعلام و خودروسازان آلمانی را نیز به ساخت کارخانه‌های تولید باتری قدرتمند و جدید موظف کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، پیتر آلتمایر – وزیر اقتصاد و امور دارایی آلمان – در گفت‌وگو با گزارشگر روزنامه بیلد تسایتونگ آلمان، حمایت قاطع خود و دولت آلمان از توسعه فناوری خودروهای خودران و همچنین تولید و استفاده از خودروهای برقی و دوستدار محیط زیست را اعلام کرد.

وی در ادامه سخنانش همچنین به لزوم سرمایه‌گذاری‌های هنگفت و عظیم در بخش تولید خودروهای برقی و الکتریکی در صنعت خودروسازی آلمان و دیگر کشورهای پیشگام اشاره و تاکید کرد.

او افزود: آلمان باید به منظور توسعه و گسترش خط تولید خودروهای الکتریکی، به ساخت کارخانه‌های تولید باتری‌های قدرتمند مخصوص این گونه خودروها روی آورند تا از رقبای خود همچون تسلا موتورز در ایالات متحده آمریکا عقب نماند.

آلتمایر می گوید: جهان هم اکنون نیازمند گسترش فناوری خودروهای برقی است، بنابراین باید شرکت‌های برتر و پیشگام خودروسازی در جهان که آلمان میزبان چندی از آنهاست، هرچه سریع‌تر به طراحی و تولید انبوه خودروهای پاک بپردازند.

به عقیده وی، علت تعلل و تردید برخی از شرکت‌های خودروساز توجیه‌پذیر نیست، چراکه هم اکنون باتوجه به شرایط خاص جهان اعم از آلودگی هوا، گرمای زمین، افزایش قیمت سوخت و بحران سوخت‌های فسیلی، این ضرورت وجود دارد که بدون اتلاف وقت، صنعت ساخت خودروهای برقی و همچنین توسعه زیرساخت‌های لازم همچون ایستگاه‌های شارژ خودرو پیشرفت کرده و توسعه یابد.

وی بر این باور است تا زمانی که تبلیغات لازم برای فرهنگ‌سازی از سوی دولت‌های مختلف و همچنین توسعه زیرساخت‌های کافی به صورت تمام و کمال انجام نشود، شهروندان نیز نمی‌توانند چندان استقبال زیادی داشته باشند.

بهترین کاری که خودروسازهای آلمانی باید انجام دهند، ساخت کارخانه و مراکز تولید باتری قدرتمند مخصوص خودروهای برقی است. این کار علاوه بر صرفه اقتصادی و کمک به اشتغالزایی در داخل کشور، به پیشرفت و تولید باتری‌های کوچکتر ولی قدرتمندتر می‌انجامد.

وی تاکید کرد که با تعلل شرکت‌های آلمانی در تولید و فروش باتری، سرمایه‌های عظیمی در اختیار شرکت‌های آمریکایی و شرق آسیا قرار می‌گیرد و فرصت درآمدزایی از خودروسازان آلمانی گرفته می‌شود و ممکن است برای همیشه از رقبای خود جا بمانند.

شرکت فولکس واگن آلمان که دارای بزرگترین سهم فروش خودرو در اروپا و جهان است، پس از رسوایی که بخاطر تقلب و دستکاری در نرم‌افزار مدیریت میزان انتشار آلایندگی موتور خودروهای دیزلی‌اش در ایالات متحده به بار آورد، دچار چالش‌های فراوانی شد و همچنان هم درگیر مسائل حقوقی و واکنش‌های جهانی است.

مدتها تصور می‌شد که خودروهای دیزلی بسیار از پاک‌تر از خودروهای بنزینی هستند، اما پس از رسوایی فولکس واگن، این تصور نقش بر آب شد و تمامی شرکت‌های خودروسازی حتی خود فولکس واگن نیز به تولید خودروهای تمام برقی و الکتریکی که دیگر در پاک بودنشان شک و شبهه وجود ندارد، روی آوردند.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروهای تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه برسانند.

بنابراین بسیاری از شرکت‌های خودروسازی در جهان عزم خود را برای تولید انبوه خودروهای برقی جزم کرده و از برنامه‌های خود بدین منظور رونمایی کرده‌اند. افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک، موجب شده شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

دولت‌های بسیاری همچون انگلستان، فرانسه، نروژ، اسپانیا، یونان، مکزیک، چین و هند از جمله پیشگامانی هستند که قصد دارند به منظور جلوگیری از آلودگی هوا و حفظ محیط زیست، تولید و فروش خودروهای بنزینی و دیزلی را تا دهه ۲۰۳۰ و نهایتا تا دهه ۲۰۴۰ میلادی (حدودا دو دهه آینده) ممنوع و متوقف اعلام کنند.

منبع: ایسنا

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

مدیر کل اسبق دفتر وزارتی وزارت نیرودلایل قطعی‌های اخیر برق را تشریح کرد

امید واهی به غرب مانع توسعه نیروگاه‌ها شد

اروپا از کودتای ترکیه با خبر بود؟

 پانزدهم جولای ی دو‌سال پیش بود که ترکیه به سرخط خبر‌های جهان بدل شد. کودتای نافرجام ترکیه که هنوز ابهامات زیادی در آن وجود دارد. چیزی که در سالگرد این کودتا باعث دوباره مطرح شدن آن شده، توئیت خاویر سولانا، دبیرکل اسبق ناتو و مسئول پیشین سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مبنی بر اطلاع داشتن اروپا و آمریکا از این کودتا بود.

شیعیان فوعه و کفریا از محاصره خارج می‌شوند

بر اساس این توافق حدود 7000 شهروند محاصره شده این دو شهر شیعه نشین از محاصره تروریست های "النصره، کتیبة التوحید والجهاد و تجمع سرایا داریا" خارج می‌شوند.

۸ اشتباه راهبردی تیم اقتصادی دولت

علیرغم تجربه بحران ارزی سال­های 90 و 91 و نیز ابلاغ سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی در بهمن ماه 1392 در راستای افزایش تاب­ آوری و مقاومت اقتصاد ایران در برابر تکانه­ های داخلی و بیرونی، همچنان طی ماه­ها و سالهای اخیر شاهد خطاهای راهبردی و تصمیمات اشتباه در دولت بودیم که موجبات کاهش 100 درصدی ارزش پول ملی طی هفت ماهه اخیر شد و به نوسانات لحظه ای دلار در بازار دامن زد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

مدیر کل اسبق دفتر وزارتی وزارت نیرودلایل قطعی‌های اخیر برق را تشریح کرد
امید واهی به غرب مانع توسعه نیروگاه‌ها شد
یادداشت دکتر وحید شقاقی شهری به بهانه اظهارات اخیر وزیر بهداشت؛
۸ اشتباه راهبردی تیم اقتصادی دولت
تکرار بحران اقتصادی دهه ۷۰
نیاورانی‌ها از جان اقتصاد چه می‌خواهند؟
چگونه نیمه شب ۳۵هزار ثبت سفارش غیرقانونی صورت گرفت؟
جزئیات فساد سازمان‌یافته در واردات خودرو
رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با «نسیم آنلاین»:
متعجم چرا دولت روحانی قانون مالیات بر خانه‌های خالی را اجرا نمی‌کند!
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین