رویترز:

کره‌جنوبی کشورهای دیگری را جایگزین خرید نفت از ایران می‌کند

کدخبر: 2196998

رویترز اعلام کرد: کره‌جنوبی به بهانه بالا بودن قیمت، خرید میعانات گازی از ایران را تقریبا به نصف کاهش داده و کشورهایی نظیر روسیه، قزاقستان و نیجریه را جایگزین کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ، به نقل از رویترز، شرکت پتروشیمی SK اینچئون کره جنوبی اعلام کرد: با افزایش خرید نفت سبک از منابع دیگر خرید میعانات گازی از ایران را کاهش خواهد داد، چرا که ایران قیمت میعانات گازی را در خاورمیانه افزایش داده است.

این شرکت کره جنوبی در بیانیه ای اعلام کرد سه میلیون بشکه نفت خام سبک برای تحویل در ماه آوریل خریداری کرده که جایگزینی برای خرید میعانات گازی از ایران خواهد شد.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: از سه ماهه چهارم سال گذشته تاکنون شرکت SK اینچئون کره جنوبی میزان خرید میعانات گازی از ایران را تقریبا به نصف کاهش داده و به 1.1 میلیون بشکه رسانده است و خرید خودرو از دیگر منابع نظیر روسیه، قزاقستان و نیجریه افزایش داده است.

این شرکت همچنین گفت: ما کاهش خرید نفت سبک از ایران را در پاسخ به افزایش قیمت این نوع نفت ایران انجام می دهیم.

براساس این گزارش ایران قیمت فروش رسمی(OSP) را برای بارگیری نفت خام سبک در ماه می و برای خریداران آسیایی به 1.3 دلار در هر بشکه رساند که بالاتر از میانگین نفت خام سبک عمان و دبی 10 سنت بیشتر از ماه آوریل است.

براساس آمارهای منتشره از گمرک کره جنوبی میزان واردات میعانات گازی کره جنوبی در سه ماهه نخست امسال با 40 درصد کاهش به 3.45 میلیون تن معادل 280 هزار و 736بشکه در روز رسید. شواهدی است مبنی بر اینکه کره جنوبی منابع خرید نفت خود را متنوع می سازد و پالایشگاه هیوندای اویل بانک این کشور در سال جاری نخستین خرید خود را از میعانات گازی نروژ انجام داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: