معاون حجتی اعلام کرد؛

آغازپراخت پول گندمکاران ازدوروزآینده/نرخ خریدهمان قیمت پارسال است

کدخبر: 2197001

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه پرداخت پول گندمکاران طی یک تا دو روز آینده آغاز می شود، گفت: براساس تصویب شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم مانند سال گذشته با نرخ ١٣٠٠ تومان خریداری می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی بخشنده در حاشیه مراسم آیین تجلیل از حسن رکنی معاون سابق وزیر جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پرداخت پول گندمکاران طی یک تا دو روز آینده، اظهارداشت: براساس تصویب شورای اقتصاد هر کیلوگرم گندم مانند سال گذشته با نرخ ١٣٠٠ تومان خریداری می شود.

معاون وزیرجهاد کشاورزی با بیان اینکه از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۴۰ تا ۵۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری شده است، افزود: نرخ های خرید تضمینی با تصویب شورای اقتصاد ابلاغ می شود و قابلیت اجرایی دارد.

بخشنده تصریح کرد: وزارت جهادکشاورزی به طور مستمر بحث اعلام نرخ خرید تضمینی سایر محصولات کشاورزی را از شورای اقتصاد پیگیری می کند.

این مقام مسئول دولتی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: با تک نرخی شدن نرخ ارز با دلار ۴۲۰۰ تومانی وزیر جهادکشاورزی به رییس جمهوری پیشنهاد داد نهاده های بخش کشاورزی شامل ذرت، کنجاله سویا و سایر نهاده های تولید این بخش از افزایش قیمت متاثر نشود و در نتیجه قیمت تمام شده کالا و خدمات به این بخش افزایش نیابد.

وی گفت: براین اساس واردکنندگان بخش کشاورزی با دلار ٤٢٠٠ تومان واردات می کنند اما با تمهیدات دولت بلافاصله مابه التفاوت ٤٠٠ تومانی ناشی از نظام تک نرخی شدن ارز به صورت یارانه بازگردانده می شود ضمن اینکه عمده واردات ما برای بخش دام و طیور ذرت، کنجاله سویا و جو است .

بخشنده با بیان اینکه در زمینه یارانه نرخ ارز برنج و گندم و عمده نهاده های تولید نیز در حال رایزنی جزئیات هستیم، افزود: برای کود و سم و سایر اقلام اگر بتوانیم با تمهیداتی که دولت برای بخش کشاورزی در نظر گرفته و با نرخ ارز ٣٨٠٠ تومان واردات انجام دهیم، قیمت تمام شده تولیدکنندگان تغییری نخواهد یافت .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: