با اعلام روش سهمیه بندی حضور رکابزنان پیست در المپیک توکیو؛

سهم رکابزنان ایران از ۱۸۹ سهمیه پیست المپیک ۲۰۲۰ چقدر خواهد شد؟

کدخبر: 2197176

روش اتحادیه جهانی دوچرخه سواری برای توزیع سهمیه های بخش پیست المپیک درحالی اعلام شد که باید دید ایران بدون داشتن پیست مطلوب چه سهمی از این بخش خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار مهر ، اتحادیه جهانی دوچرخه سواری روش کسب سهمیه المپیک را در شش رشته پیست برای آقایان و بانوان اعلام کرد. طبق اعلام اتحادیه جهانی دوچرخه سواری در مسابقات دوچرخه سواری پیست المپیک ۲۰۲۰ توکیو رشته های کایرین، اسپرینت، تیم اسپرینت در بخش سرعت و رشته های تعقیبی تیمی، اومینیوم و مدیسون در بخش نیمه استقامت برگزار می شود.

در بخش آقایان ۹۸ ورزشکار و در بخش بانوان ۹۱ ورزشکار مجموعا ۱۸۹ ورزشکار در مسابقات پیست المپیک شرکت می کنند.

هر کشور طبق اعلام اتحادیه جهانی می تواند حداکثر ۸ سهمیه در بخش آقایان و ۷ سهمیه در بخش بانوان کسب کند که ترتیب آنها به شرح ذیل می باشد:

- آقایان: ۲سهمیه در رشته اسپرینت و کایرین، یک سهمیه در رشته اومینیوم، یک تیم متشکل از ۴ ورزشکار در رشته تعقیبی تیمی، یک تیم متشکل از ۳ ورزشکار در رشته تیم اسپرینت، یک تیم متشکل از ۲ ورزشکار در رشته مدیسون

- بانوان: ۲سهمیه در رشته اسپرینت و کایرین،۱سهمیه در رشته اومینیوم، یک تیم متشکل از ۴ ورزشکار در رشته تعقیبی تیمی،یک تیم متشکل از ۲ ورزشکار در رشته تیم اسپرینت، یک تیم متشکل از ۲ ورزشکار در رشته مدیسون

شرایط کسب سهمیه در شش رشته پیست به شرح ذیل می باشد:

تیم اسپرینت: در هر دو بخش آقایان و بانوان هشت کشور برتر رنکینگ سهمیه حضور در مسابقات را خواهند داشت. (هشت تیم سه نفره در مجموع ۲۴ ورزشکار در بخش آقایان و هشت تیم دو نفره در مجموع ۱۶ ورزشکار در بخش بانوان)

* کایرین و اسپرینت: در هر دو بخش آقایان و بانوان ۷ کشور برتر رنکینگ اتحادیه جهانی هر کدام یک سهمیه حضور در مسابقات را کسب خواهند کرد .(۷ سهمیه برای رنکینگ کایرین + ۷ سهمیه برای رنکینگ اسپرینت)

- آقایان: کشورهایی که در رشته تیم اسپرینت مجوز حضور در مسابقات را داشته باشند می توانند ۲ ورزشکار خود را نیز در مسابقات اسپرینت و کایرین شرکت دهند.(۷سهمیه انفرادی کایرین + ۷سهمیه انفرادی اسپرینت +۱۶ سهمیه از تیم اسپرینت، در مجموع ۳۰ ورزشکار)

- بانوان: کشورهایی در رشته تیم اسپرینت مجوز حضور در مسابقات را داشته باشند می توانند ۲ ورزشکار خود را نیز در مسابقات اسپرینت و کایرین شرکت دهند. (۷سهمیه انفرادی کایرین + ۷سهمیه انفرادی اسپرینت +۱۶ سهمیه از تیم اسپرینت، در مجموع ۳۰ ورزشکار)

* تعقیبی تیمی: هشت کشور برتر رنکینگ جهانی سهمیه حضور در مسابقات را دریافت می کنند. (هر تیم متشکل از ۴ ورزشکار در مجموع ۳۲ ورزشکار)

* مدیسون: هشت کشور برتر رنکینگ سهمیه حضور در مسابقات را دریافت می کنند. همچنین کشورهایی که موفق به کسب سهمیه در رشته تعقیبی تیمی شده اند می توانند در رشته مدیسون نیز شرکت کنند. (۸ تیم متشکل از ۲ ورزشکار در مجموع ۱۶ ورزشکار+ ۸تیم از رشته تعقیبی در مجموع ۳۲ ورزشکار در این مسابقات شرکت خواهند کرد)

* اومینیوم: دوازده کشور برتر در رنکینگ جهانی جهانی هر کدام یک سهمیه کسب می کنند و همچنین کشورهایی که موفق به کسب سهمیه در رشته مدیسون شده باشند هر کدام یک سهمیه در رشته اومینیوم خواهند داشت. (۱۲ سهمیه برای کشورهای برتر + ۸ سهمیه از رشته مدیسون در مجموع ۲۰ ورزشکار در رشته اومینیوم حضور خواهند داشت)

گفتنی است مسابقاتی که از تاریخ ۶ خرداد ۱۳۹۷ برگزار می شوند در کسب سهمیه المپیک تاثیر مستقیم دارد.

حال باید دید با توجه به اینکه بیشتر کشورهای صاحب نام دوچرخه سواری یا در حال توسعه این رشته از پیست چوبی بهره می برند ایران بدون داشتن پیست چوبی بعد از سالها چه سهمی از توزیع این سهمیه ها در بخش رقابتهای پیست المپیک خواهد داشت .

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: