اظهار نظر اهالی ورزش کشورمان درباره حمایت از کالای ایرانی

کدخبر: 2197183

روسای فدراسیون‌های ورزشی کشورمان در مورد حمایت از شعار سال ۱۳۹۷ اظهاراتی را بیان کردند.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ؛ روسای فدراسیون های ورزشی کشور در مورد حمایت از شعار سال ۱۳۹۷ در گفتگو با وزارت ورزش و جوانان اظهاراتی را بیان کردند.

کشور ما دربرخی از تولیدات به خودکفایی لازم رسیده است
  • خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه سواری : باید از ابتدای سال کاری، برنامه ریزی کرده و برای اجرایی کردن آن هدفمند گام برداریم. ورزش به عنوان یکی از موثرترین ارکان جامعه می تواند زمینه توسعه تولیدات ورزشی را فراهم کرده و همچنین می تواند این شعار را در سطح گسترده ای محقق کند.
  • او ادامه داد: کالای داخلی را باید با کیفیتی قابل توجه و به روز تولید کرد تا در مقایسه با کالا های خارجی احساس کمبود نکنیم. از همه تولیدکننده های داخلی حمایت می کنیم و این آمادگی را داریم تا با شرکت های داخلی وارد مذاکره شویم. کشور ما دربرخی از تولیدات به خودکفایی لازم رسیده است.
تبلیغ کالای ایرانی همزمان با برگزاری رقابت ها در میادین مختلف ورزشی در اولویت است
  • عبدالحمید احمدی ، معاون فرهنگی، آموزش و پژوهش وزارت ورزش و جوانان در خصوص عملی شدن شعار حمایت از کالای ایرانی گفت: یکی از برنامه های وزارت ورزش وجوانان برای تحقق پیام مقام معظم رهبری، توجه به فرصت و زمینه ای است که در ورزش برای تبلیغ کالای ایرانی وجود دارد. تبلیغ کالای ایرانی همزمان با برگزاری رقابت ها در میدان های مختلف ورزشی در اولویت قرار خواهد داشت.
  • او ادامه داد: تامین بخش عمده ای از تجهیزات مصرفی رشته های مختلف ورزشی از کالا های ایرانی مورد تاکید وزارت ورزش و جوانان است. در بخش پوشاک و البسه با توجه به کیفیت خوب و در بخش تجهیزات فنی ورزشی، با توجه به استاندارد هایی که برای این تجهیزات وجود دارد، فدراسیون ها باید ملزم شوند از کالای ایرانی استفاده کنند.
  • احمدی ادامه داد: وزارت ورزش و جوانان تسهیلاتی را برای حمایت تولیدکنندگان لوازم ورزشی در نظر گرفته است. حوزه جوانان طرح «جوان ایرانی، کالای ایرانی» را در دستور کار خود قرار داده است. به دنبال آن هستیم که طرح «ورزشکار ایرانی، کالای ایرانی» را در عمل با یک برنامه گسترده و همکاری و تعامل تمام بخش ها دنبال کنیم. با توجه به پیام مقام معظم رهبری، تولیدکنندگان باید تلاش گسترده ای در جهت ارتقای کیفیت کالای ایرانی و تعیین قیمت مناسب و ارزان تر نسبت به مشابه خارجی انجام دهند.
مکمل های ورزشی با بهترین مواد اولیه در ایران تولید می شوند
  • عباس کبریایی زاده ، رئیس سندیکای صاحبان صنایع دارو های انسانی گفت:با توجه به پخش مکمل های ورزشی تقلبی در اماکن ورزشی، مصرف کنندگان، فقط از مکمل هایی که آرم برچسب اصالت کالا از سوی سازمان غذا و دارو را دارند، استفاده کنند، زیرا مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هستند. وجود موادشیمیایی غیر مجاز و ترکیبات محرک در دارو های بدنسازی امکان پذیر است و تنها راه مصون ماندن از عوارض بسیار خطرناک و آسیب زا، استفاده از دارو های مورد تائید سازمان غذا و داروست.
  • او ادامه داد:بعد از انقلاب یکی از صنایع افتخارآمیز در کشورمان، صنعت داروسازی بوده و امروز بیش از ۹۶ درصد نیاز دارویی کشور را با حداقل وابستگی به خارج از کشور را تامین می کنند. شرکت های معتبر داخلی تحت نظارت های دقیق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حال تولید مکمل های ورزشی با بهترین مواد اولیه هستند و مصرف کنندگان می توانند با اطمینان خاطر به مصرف داروی تولید داخل بپردازند. ورزشکاران باید برای مصرف دارو از پزشکان، متخصصان علوم ورزشی و داروسازان راهنمایی گرفته و دارو های مورد نیاز خود را از داروخانه ها تهیه کنند.
حمایت از کالا های ایرانی باعث رونق اشتغال در کشور است
  • فرزاد فتاحی ، مدیرکل ورزش و جوانان استان سمنان با اشاره به « حمایت از کالا های ایرانی » گفت: حمایت از کالا های ایرانی باعث رونق اشتغال در کشور و استان خواهد شد و می تواند نرخ بیکاری را کاهش دهد. مهم ترین راهکار دستیابی به پیام مقام معظم رهبری، اقدام عملی و مصرف تولیدات داخلی و کالای ایرانی است.
  • او ادامه داد: با حمایت از کالای ورزشی ایرانی می توانیم گامی بلند در اقتصاد کشور برداریم و این میسر نخواهد شد مگر اینکه مردم هم در کنار دولت در این حرکت مهم، قدم بردارند. تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باید جهت استاندارد سازی کالا های ایرانی چاره اندیشی کنند تا قیمت و کیفیت کالا های ساخت خود را متناسب با بازار های جهانی، تعیین کنند. تلاش می کنیم تمامی نیاز های اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان را با خرید تولیدات کالا های ایرانی، تامین کنیم. برای اهتمام این موضوع اصحاب محترم رسانه، شخصیت های فرهنگی و ورزشی و. باید برای معرفی کالای ایرانی در جامعه همکاری کنند.
از ساخت داخل حمایت می کنیم
  • سید محمد پولادگر ، رئیس فدراسیون تکواند و با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ از سوی رهبر معظم انقلاب گفت:تلاش ما این است که از تولید کنندگان داخلی هوگو، جوراب الکترونیکی، کلاه و سیستم های داوری ساخت داخل حمایت و در مسابقات نیز همانند سال جاری از آن استفاده کنیم. سیاست حمایت از تولیدکنندگان داخلی لوازم و تجهیزات تکواندو را چندین سال است که شروع کرده ایم و در سال جاری نیز همچون گذشته به صورت هدفمند به حمایت های خود ادامه خواهیم داد.
  • او ادامه داد: سال گذشته توانستیم بخش قابل توجهی از مسابقات لیگ تکواندو و رقابت های قهرمانی کشور در تمام رده های سنی را با تجهیزات ساخت داخل برگزار کنیم. مصمم هستیم انگیزه لازم میان تولیدکنندگان داخلی برای تولید محصول با کیفیت بالا را به وجود بیاوریم تا با ایجاد فضایی رقابتی شاهد تولید محصولات با کیفیت و قیمت مناسب باشیم.
فدراسیون قایقرانی از ملزومات داخلی بهره می برد
  • غلامرضا امینی رئیس فدراسیون قایقرانی با توجه به شعار هوشمندانه سال بیان کرد:مدت زیادی است که قایقرانی از قایق، پارو و دیگر ملزومات تولید داخل بهره می برد. قایق های تولیدی رشته کانوپولو و اسلالوم تولید داخل هستند و استاندارد فدراسیون جهانی را دریافت کردند و ملی پوشان کشورمان در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات جهانی با این قایق ها شرکت کردند.
  • او ادامه داد: هر جا که تولیدات با کیفیت داخلی با استفاده نیروی متخصص ایرانی اجازه حضور در عرصه های بین المللی را یافته اند، توانستند توانایی ایرانی ها را در زمینه های مختلف نشان دهند. اراده جوانان و پشتیبانی مسئولان از اثرگذارین عوامل در راستای حمایت از کالای ایرانی است. فدراسیون قایقرانی کاملا این ظرفیت را دارد که از لوازم و تجهیزات تولید داخل حمایت کند و اقدامات لازم را در خصوص استانداردسازی تجهیزات انجام دهد.
  • امینی افزود: با توجه به نیاز هئیت های قایقرانی به تجهیزات تخصصی این رشته و هزینه بالای آن، تولیدات با کیفیت و قیمت مناسب داخلی می توانند زمینه رشد، گسترش و توسعه این رشته ورزشی را در سراسر کشور فراهم کند. ما نشان دادیم که با حمایت از تولیدکننده داخلی می توانیم کار های بزرگی در میدان های بین المللی انجام دهیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: