قائم مقام نمایشگاه کتاب اعلام کرد؛

افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود

کدخبر: 2197439

شهرام نیا گفت: افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور روحانی و اختتامیه آن با حضور لاریجانی برگزار می‌شود.

به گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه نمایشگاه کتاب با حضور حسن روحانی رئیس جمهور و اختتامیه آن با حضور علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار می شود.

امیرمسعود شهرام نیا این خبر را عصر امروز سه شنبه ۲۸ فروردین، در جلسه هماهنگی سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران که به میزبانی استانداری تهران برگزار شد، اعلام کرد.

شهرام نیا گفت: حضور ۵۳ کشور در سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران قطعی شده است و با توجه به حضور صربستان به عنوان کشور مهمان ویژه و تونس به عنوان شهر مهمان ویژه در این دوره، وزرای فرهنگ این دو کشور در آئین افتتاحیه که ۱۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد، حضور خواهند داشت.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران همچنین با یادآوری میزان بازدید مردم از این رویداد در دوره های گذشته گفت: معمولا هر ساله ۴ میلیون نفر از نمایشگاه بازدید می کنند که این جمعیت روزانه به حدود ۷۰۰ هزارنفر بالغ می شد.

وی از حضور ۳ هزار ناشر در دوره سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد و اعلام کرد: از این تعداد ۶۰۰ ناشر از خارج از کشور به کشورمان می آیند که برای برپایی این رویداد، ۱۳۵ هزار متر مربع از فضای مصلی زیر پوشش رفته است.

به گفته وی امسال رواق های شرقی و غربی مصلی به فضاهای نمایشگاهی اضافه شده است.

این مقام مسئول در نمایشگاه کتاب تهران همچنین با توافق صورت گرفته با سازمان اتوبوسرانی مقرر شد اتوبوس های شهری که دانشجویان را از نقاط مختلف کشور به نمایشگاه می آورند، آنها را در مبادی ورودی شهر تهران پیاده کنند تا از طریق وسایل حمل و نقل عمومی به ویژه مترو به محل مصلی منتقل شوند.

وی با اشاره به اینکه امکانات وزارت ارشاد برای برپایی نمایشگاه کتاب محدود است، بر لزوم همکاری سازمان صدا و سیما و همچنین سازمان زیباسازی شهر تهران جهت انجام امور تبلیغی برای سوق دادن مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی به جای وسایل شخصی تاکید کرد.

قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران حضور نیروی انتظامی در نمایشگاه و حتی بیرون از فضای آن، آماده باش بیمارستان های اطراف مصلی و همچنین استقرار اکیپ های اورژانسی و انتظامی در مصلی را ضروری خواند و مشکل فعلی مکان برپایی نمایشگاه را مربوط به برق این مجموعه عنوان کرد و گفت: متاسفانه برق مصلی مطمئن نیست و به همین خاطر ما مذاکراتی را با وزارت نیرو برای تامین برق کافی و مورد نمایشگاه انجام داده ایم.

همچنین به گفته شهرام نیا مصلی از حیث زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات سیار مشکلات جدی دارد که می بایست با ابلاغ استقرار بی تی اس ها به اپراتورها ، در جهت حل این مشکل اقدام کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: