زالی مطرح کرد؛

هزینه‌های آزمایشگاه‌ها با تعرفه‌ها همخوانی ندارند/ مشکلات متعدد آزمایشگاه‌ها در پی تاخیر در پرداخت مطالبات

کدخبر: 2198440

مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس گفت:مدیریت بخش عمومی آزمایشگاه ها امروزه یکی از مسائل مهم در کشور محسوب می شود زیرا هزینه های آزمایشگاه ها و قیمت های تمام شده با تعرفه ها همخوانی ندارند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان ؛ علیرضا زالی مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس در مراسم یازدهمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی که امروز در برج میلاد برگزار شد، اظهار کرد: آزمایشگاه ها یکی از گروهای مهم و حیاتی محسوب می شود؛ تجهیزات آزمایشگاهی باید به روز باشند تا بتوان بسیاری از آزمایش ها را به طور دقیق انجام داد.

وی ادامه داد: مدیریت بخش عمومی آزمایشگاه ها امروزه یکی از مسائل مهم در کشور محسوب می شود زیرا هزینه های آزمایشگاه ها و قیمت های تمام شده با تعرفه ها همخوانی ندارند.

مشاور عالی کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه تعرفه های آزمایشگاهی باید بر اساس قیمت تمام شده باشد، افزود: قیمت تمام شده خدمات آزمایشگاهی باید به طور دقیق بررسی و تعرفه ها بر اساس آنها تعیین شود؛ متاسفانه باید بگوییم مواد مصرفی و حتی کیت های آزمایشگاهی با مسائل و موانع ارزی روبرو هستند.

زالی عنوان کرد: امروز آزمایشگاه ها با بحران دیگری تحت عنوان بدهی بیمه ها دست و پنجه نرم می کنند و حتی مطالبات آنها از شرکت های بیمه گر حدود بیست سال است که باعث بروز مشکلاتی در این حوزه شده است.

وی یادآور شد: امروز غربالگری در علوم آزمایشگاه از جایگاه والایی برخوردار است به طوری که با یک آزمایش کوچک سلامت کودک تضمین و مشخص می شود.

برگزاری 23 پنل آموزشی با سخنرانی 129 سخنران داخلی

در ادامه مراسم رضا محمدی دبیر علمی کنگره گفت: در این کنگره 23 پنل برگزار و 129 نفر از استادان به عنوان سخنران شرکت دارند.

وی ادامه داد: در یازدهمین کنگره بین المللی ارتقاء کیفیت و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی 144 سخنران داخلی و پنج سخنران خارجی حضور دارند که در حاشیه این کنگره 40 کارگاه آموزشی برگزار می شود؛ در این کارگاه 40 سخنران داخلی و 12 سخنران خارجی تجربیات خود را در اختیار کارشناسان جوان قرار می دهند؛ در هر یک از کارگاه ها مسائلی در خصوص نیازهای کشورمان در حوزه آزمایشگاهی و انواع تست های آزمایشگاهی، آموزش داده می شود.

وی تاکید کرد: امسال برای اولین بار در این کنگره جشنواره دانشجویان با هدف ایجاد انگیزه برای دانشجویان در زمینه های پایان نامه نقشه های مفهومی، مقاله و عکاسی برگزار می شود.

در ادامه مراسم سید مهدی بوترابی انجمن علوم آزمایشگاهی گفت: ارتقای کیفیت علوم آزمایشگاهی هدف اصلی برگزاری این کنگره است و در این همایش علمی موضوعات علمی مدیریتی و صنفی مطرح می شود.

رئیس یازدهمین کنگره بین المللی عنوان کرد: یازدهمین کنگره بین المللی و شانزدهمین کنگره کشوری ارتقای خدمات آزمایشگاهی، 23 موضوع مورد بحث قرار می گیرد که از این تعداد 6 موضوع صنفی و 17 موضوع علمی است.

وی یادآور شد: در این کنگره 40 کارگاه آموزشی با موضوعات نیازمندی های آزمایشگاه ها برگزار می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: