سوخت جامد جایگزین سوختهای فسیلی در صنعت سیمان کشور می‌شود

کدخبر: 2198446

تهیه سوختی جایگزین برای صنعت سیمان می‌تواند راهی برای کاهش مصرف و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور باشد در این راستا متولی این بخش معاونت علمی ریاست جمهوری در حال انجام اقداماتی است.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران پویا ؛ صنعت سیمان در کشور ما یکی از صنایع انرژی بر کشور بوده و گاز انرژی عمده ای است که در این صنعت سوخته می شود.

بنابراین باید به دنبال راهکاری بود تا سوختی به عنوان جایگزین برای این صنعت تولید کرد و از این طریق مصرف انرژی را پائین آورد تا شاهد کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره وری تولید در این صنعت باشیم.

از سویی، بسیاری از کلانشهرهای ما با مشکل پسماند روبرو هستند زباله هایی که علاوه بر آلودگی محیط زیست معضلات دیگری را به دنبال دارند و اگر زیرساختهای لازم برای تبدیل پسماند به سوخت جامد (RDF) ایجاد شود، می توان آن را جایگزین سوختهای فسیلی در صنعت سیمان کرد.

لذا با این اقدام از سویی بخشی از معضل پسماند حل و از سویی دیگر، بخشی از نیاز صنعت سیمان به انرژی رفع می شود.

در این راستا نشستی با حضور سیروس وطنخواه؛ دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی ریاست جمهوری، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و مدیران انجمن کارفرمایان صنعت سیمان و کارخانه سیمان تهران برگزار شد.

در این نشست اهدافی همچون افزایش تعامل و بررسی زمینه های همکاری در دو بخش مدیریت پسماند و صنعت سیمان با تمرکز بر تولید و مصرف سوختهای جایگزین مشتق از پسماند در صنعت سیمان دنبال شد.

از نتایج بهره گیری سوختهای مشتق از پسماند (RDF) در صنعت سیمان می توان به کاهش مصرف و افزایش پایداری تأمین انرژی در صنعت انرژی بر سیمان و نیز کاهش دفن پسماند اشاره کرد.

در این نشست مقرر شد سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران و انجمن کارفرمایان صنعت سیمان بررسیهای فنی، اقتصادی و حجم سرمایه گذاریهای لازم در دو بخش تولید و مصرف RDF را انجام و در نشست آتی با ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی و فناوری راهکارهای اجرایی سازی آن را دنبال کنند.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: