در معاملات امروز؛

نفت با جاه‌طلبی قیمتی سعودی‌ها و افت ذخایر آمریکا سر به فلک کشید

کدخبر: 2198574

با افت ذخایر و پس از این که رویترز اطلاع داد، عربستان سعودی به دنبال این است که قیمت‌ها را از این هم بالاتر ببرد، قیمت نفت به اوج گرفتن خود تا بالاترین رکوردهای اواخر ۲۰۱۴ ادامه داد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، روز پنج‌شنبه، با افت ذخایر انبارهای نفت که درحال نزدیک ‌شدن به میانگین ۵ ساله است و پس از این که منابعی به رویترز اطلاع دادند که برترین صادرکننده نفت، عربستان سعودی به دنبال این است که قیمت‌ها را از این هم بالاتر ببرد، قیمت نفت به اوج گرفتن خود تا بالاترین رکوردهای اواخر ۲۰۱۴ ادامه داد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنتبه ۷۴.۷۴ دلار رسید، که این بالاترین قیمت آن از ۲۷ نوامبر ۲۰۱۴ است. در آن تاریخ بود که اوپک تصمیم گرفت برای دفاع از سهم بازار خود تا آخرین حدی که در توان دارد تولید کند و تنها ۱ سال بعد قیمت نفت به ۲۷ دلار برای هر بشکه سقوط کرد.

تا ساعت ۱۹:۱۵ به وقت تهران، قیمت نفت برنت اندکی افت کرد و به هر بشکه ۷۴.۴۰ دلار رسید که هنوز ۹۲ سنت نسبت به قیمت بسته شده دیروز، بالاتر است.

قیمت پیش‌خرید نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۵۳ سنت بالا آمد و به ۶۹.۰۰ دلار برای هر بشکه رسید. دابلیوتی‌آی امروز تا ۶۹.۵۶ دلار بالا رفت که گران‌ترین قیمت آن از ۲۸ نوامبر تا کنون است.

سازمان کشورهای صادرکننده سوخت، اوپک و سایر تولیدکنندگان مهم شامل روسیه، در سال ۲۰۱۷ شروع به کاهش تولید خود کردند تا عرضه اضافی بازار را که از سال ۲۰۱۴ به بعد، قیمت نفت با سقوط مواجه کرده بود، از بین ببرند.

در تاریخ ۲۰ آوریل، اوپک و هم‌پیمانان آن در جده عربستان سعودی دیدار می‌کنند. سپس اوپک در ۲۲ جون دیدار می‌کند تا سیاست‌گذاری تولید نفت خود را بازنگری کند.

رویترز روز چهارشنبه طی گزارشی اعلام کرد، عربستان سعودی که برترین صادرکننده نفت جهان است، بسیار خوشحال خواهد شد که شاهد رسیدن قیمت‌ها به ۸۰ دلار یا حتی ۱۰۰ دلار باشد. این به عنوان نشانه‌ای از این که عربستان به دنبال تغییر در روند تولید نیست، تلقی شد.

در ایالات متحده، اداره اطلاعات انرژی در روز چهارشنبه به وقت این کشور (بامداد پنج‌شنبه)، اعلام کرد که ذخایر انبارهای تجاری نفت خام آمریکا افت کرده است و به میانگین ۵ ساله آن که حدود ۴۲۰ میلیون بشکه است، نزدیک می‌شود.

همچنین احتمال این که ایالات‌متحده تحریم‌های ایران را دوباره برقرار کند، باعث تقویت قیمت‌ها شده است. ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است و تحریم آن منجر به کاهش تولید شدیدتر خاورمیانه خواهد شد.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: