گمرک اعلام کرد؛

تعداد کشفیات قاچاق انسان در گمرک به ۵۶ نفر رسید

کدخبر: 2199003

تعداد کشفیات قاچاق انسان در گمرک در ماه نخست سال ۹۷، به ۵۶ نفر رسید و رکورد جدید کشفیات قاچاق انسان در یک ماه توسط ماموران گمرک به ثبت رسید .

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک ایران، ماموران گمرک بازرگان در تازه ترین عملیات مبارزه با قاچاق، از سه دستگاه تریلی ترکیه ای ۱۳ نفر را کشف و دستگیر کردند. همچنین ماموران گمرک تا کنون ۱۷ محموله قاچاق انسان را کشف کرده اند که در تازه ترین عملیات از یک دستگاه تریلی با بار هندوانه، یک خانواده ۴ نفره تبعه پاکستانی، یک تبعه افغان و یک نفر ایرانی را کشف و دستگیر کردند.

بر همین اساس، در عملیات کشف قاچاق انسان، این ۶ نفر در یک دستگاه تریلی از مبدا ارومیه به مقصد ترکیه در میان بار هندوانه مخفی شده بودند که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان و به کمک دستگاه ایکس ری این افراد شناسایی شدند. در عملیات دیگری، ماموران گمرک از یک دستگاه تریلی ترانزیتی ۳ نفر از اتباع کشورهای همسایه شامل یک مرد و دو زن را کشف و دستگیر کردند، این تریلی از مبدا ازبکستان به کشور ترکیه حامل بار pvc بود که با دقت و هوشیاری ماموران گمرک بازرگان کشف شد. در ادامه عملیات مبارزه با قاچاق انسان ماموران گمرک موفق شدند از یک دستگاه تریلی حامل بار پنبه از مبدا ازبکستان یک خانواده ۴ نفره شامل یک زن و مرد و دو بچه را به کمک دستگاه های ایکس ری کشف کنند. با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز این سازمان به دستگاه های کنترلی پیشرفته، کشفیات قاچاق انسان رشد قابل توجهی داشته است چنانچه کشفیات متعدد قاچاق از سوی گمرک ایران این سازمان را در رده یکی از موفق ترین کشورهای عضو در سازمان جهانی گمرک قرار داده است. گمرک ایران توانست در سال گذشته مقام اول در کشفیات مواد مخدر و مقام دوم در کشفیات قاچاق کالا را در دنیا به نام خود ثبت کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: