نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

معامله قرن به معنای نادیده گرفتن حقوق مردم فلسطین است/ محمود عباس باید از سازش با رژیم صهیونیستی دست بردارد

کدخبر: 2199075

ابوشریف گفت: بر اساس معامله قرن، قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قلمداد می شود و حق بازگشت آوارگان فلسطینی هم منتفی خواهد شد.

ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تصمیم آمریکا برای انتقال سفارت خود از تل آویو به قدس و تأثیر آن در روند مذاکرات سازش، اظهار کرد: از زمانی که موضوع انتقال سفارت آمریکا مطرح شد روند مذاکرات به طور کامل متوقف شد و دیگر هیچ صحبتی در زمینه این مذاکرات صورت نگرفته است.

وی تصریح کرد: ما به عنوان گروه های جهادی نظر خود را اعلام کردیم که مخالف هر نوع گفتگو و سازش با رژیم صهیونیستی هستیم و هرگز با این رژیم سازشی نخواهیم داشت.

ابوشریف بیان کرد: با اعلام تصمیم آمریکا برای انتقال پایتخت خود از تل آویو به قدس، تشکیلات خودگردان فلسطین باز می خواست مذاکرات سازش را همچنان ادامه دهد و محمود عباس رئیس این تشکیلات در نهایت به این نتیجه رسید که مذاکره با رژیم صهیونستی هیچ فایده ای ندارد و هیچ یک از اهداف مردم فلسطین در این مذاکرات محقق نخواهد شد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران بیان کرد: بر اساس "معامله قرن" که طرح پیشنهادی دونالد ترامپ رئیس جمهور آ مریکا برای سازش بین رژیم صهیونیستی و کشور فلسطین است تنها یک نوع خودمختاری به فلسطینیان داده شده و حق کامل حاکمیت در این سرزمین به اسرائیلی ها واگذار شده است و این هرگز برای مردم مظلوم فلسطین قابل قبول نیست.

وی با اشاره به اینکه خودمختاری که به مردم فلسطین طبق معامله قرن داده می شود تنها 10 تا 15 درصد از کرانه باختری را در بر می گیرد، اظهار کرد: بر اساس معامله قرن، قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی قلمداد می شود و حق بازگشت آوارگان فلسطینی هم منتفی خواهد شد که در این صورت هیچ حقی برای فلسطینیان باقی نخواهد ماند.

ابوشریف تصریح کرد: اجرای معامله قرن به معنای نادیده گرفتن و اتمام حقوق فلسطینیان است و محمود عباس هم به این مسئله معترف است اما متأسفانه تاکنون اقدامی در مقابله با آن انجام نداده است.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در پایان خاطرنشان کرد: اگر محمود عباس بخواهد اقدام مؤثری در سرزمین قدس انجام دهد باید ابتدا از مسئله سازش با رژیم صهیونیستی به طور کامل دست بردارد و از آن عدول کند، از طرف دیگر باید ساختار فلسطین را یک بار دیگر بازسازی و یک طرح واحد برای مبارزه با رژیم اشغالگر قدس و سیاست های این رژیم ترسیم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: