حسینی‌شاهرودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد

کدخبر: 2199086

نماینده شاهرود گفت: فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد بلکه باید شرایط رشد متخصصان در طراحی پیام‌رسان‌های داخلی فراهم شود.

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در گفت وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان ، با تأکید بر ضرورت استفاده از پیام رسان های داخلی، اظهار کرد: پیام رسان های داخلی به مراتب از امنیت بیشتری برای کاربران برخوردارند و هنگامی که این پیام رسان ها جایگزین تلگرام و یا هر پیام رسان خارجی دیگری شوند، کاربران بیشتر به مزایای استفاده از آنها پی می برند.

وی با تاکید بر اینکه فضای سایبری کشور نباید در اختیار بیگانگان قرار گیرد، ادامه داد: باید شرایطی برای رشد و شکوفایی متخصصان جوان داخلی در طراحی پیام رسان های داخلی فراهم شود و دولت نیز باید از آنها حمایت و زیرساخت های لازم را فراهم کند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: ایران در حوزه فناوری روز دست کمی از دیگر کشور ها ندارد و اگر پیام رسان های داخلی حمایت و قانونمند شوند، می توانند جایگزین پیام رسان های خارجی و قابل رقابت با آنان باشند.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه اطلاعات مردم در پیام رسان های خارجی در اختیار خودشان نیست و امنیتی ندارند، گفت: در صورتی که اطلاعات مردم در پیام رسان های خارجی مورد سوء استفاده قرار گیرد، به هیچ عنوان نمی توانند به دستگاه قضایی و دیگر حوزه های ذیربط شکایت کنند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی از سوی دیگر اطلاعات اقتصادی کشور ما در این فضا به راحتی در اختیار رقبای تجاری کشورمان قرار می گیرد، افزود: وقتی این اطلاعات در اختیار آنان قرار بگیرد، به راحتی می توانند برای ما مشکلات اقتصادی ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت اغلب پیام رسان های خارجی در اختیار آمریکا و رژیم صهیونیستی است، اظهار کرد: آنها به هیچ وجه خیر ملت ما را نمی خواهند و به دنبال توسعه و رونق اقتصادی کشور ما نیستند.

حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه بانک های اطلاعاتی آنان مملوء از اطلاعات حوزه های گوناگون ما اعم از اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است، گفت: با این شرایط آنان هرگاه که بخواهند می توانند برای کشورمان مشکل ایجاد کنند و بر این اساس باید انتقال از پیام رسان های خارجی به داخلی صورت گیرد.

نماینده مردم شاهرود خاطرنشان کرد: با حمایت از پیام رسان های داخلی، ارز از کشور خارج نمی شود و در داخل و بین فعالان اقتصادی باقی می ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: