سهیل مهدی: نماینده AFC به صورت رَندوم مُمَیزی باشگاه‌ها را انجام می‌دهد

کدخبر: 2199236

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ گفت: «ماها جان» به صورت رندوم ممیزی باشگاه ها را انجام می دهد اما احتمال دارد باشگاه های حاضر در لیگ قهرمانان در اولویت قرار گیرند.

سهیل مهدی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره سفر «ماها جان» مسئول كميته حرفه ای سازی AFC در تاریخ هشتم ارديبهشت به ایران برای بررسی روند تسویه حساب باشگاه های ايرانی با طلبکارانشان بیان کرد: عمدتا وضعیت نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا در سفر «جان» مورد ارزیابی قرار می گیرد اما امکان دارد وضعیت باشگاه های دیگر هم به صورت رندوم بررسی شود. تمام باشگاه ها باید برای انجام شدن این ممیزی آمادگی لازم را داشته باشند.

او درباره اینکه شنیده می شود برخی طلبکاران قصد دارند در سفر «ماها جان» به ایران مستندات خود را در اختیار رئیس کمیته حرفه ای سازی AFC قرار دهند گفت: تمام اسناد و مدارک باشگاه ها را در اختیار کمیته حرفه ای سازی AFC قرار داده ایم اما اگر طلبکاران باشگاه ها هم قصد دارند مستنداتشان را در اختیار «ماها جان» بگذارند مشکلی وجود ندارد. در کل طبق معیارهای قانونی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تیم هایی که بدهی خود را پرداخت نکرده اند، برخورد می شود.

مسئول صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ خاطرنشان کرد: بازرسان AFC مانند سال های پیش طبق قانون ممیزی خود را نسبت به باشگاه ها و فدراسیون فوتبال انجام می دهند. مدارک طلبکاران باشگاه ها به AFC ارسال شده است و اینگونه نیست که اگر آنها حضوری با رئیس کمیته حرفه ای سازی دیدار کنند به صورت قطعی پولشان را دریافت می کنند. هر موضوعی باید مسیر قانونی اش را طی کند. ماها جان قصد دارد با سفر به ایران تحقیقاتی را نسبت به بدهی های تعیین تکلیف شده باشگاه ها انجام دهد.

مهدی درمورد ادعای وکلای برخی بازیکنان مبنی هشدار کمیته انضباطی AFC به باشگاه های بدهکار اظهار داشت: قطعا هر فردی از کمیته انضباطی AFC نامه ای داشته باشد، آن را ارائه و از این طریق برای دریافت مطالباتش اقدام می کند.

او درمورد باشگاه هایی که احتمال دارد از آن ها ممیزی صورت گیرد، گفت: امکان دارد ماها جان تشخیص دهد ممیزی را به صورت حضوری در باشگاه ها انجام دهد یا اسناد آنها را در سازمان لیگ ارزیابی کند. بازرسان AFC حتی به فدراسیون فوتبال ایران هم نمی گویند وضعیت کدام باشگاه ها را ارزیابی می کنند بلکه کاملا غافلگیرانه چنین اقدامی انجام می دهند. با این وجود احتمال دارد باشگاه هایی که در لیگ قهرمانان حضور دارند در اولویت قرار بگیرند.

مسئول کمیته صدور مجوز حرفه ای سازمان لیگ درباره ارزیابی اش از تعداد تیم هایی که می توانند در فصل آینده این مجوز را به دست آورند، بیان کرد: سال به سال شرایط دریافت این مجوز سخت تر می شود و باشگاه ها باید تمهیدات ویژه ای برای دریافت این مجوز به کار گیرند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: