در اتاق بازرگانی تهران مطرح شد؛

رتبه‌بندی ۱۱بانک بزرگ جهان اسلام/در دوران تحریم هم در ایران بودیم

کدخبر: 2199321

مدیر کسب و کار موسسه بین المللی کاپیتال انتلیجنس از رتبه بندی یازده بانک بزرگ جهان اسلام خبر داد و گفت: رتبه بندی شفافیت را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، میشل پیج، مدیر کسب و کار و توسعه موسسه کاپیتال انتلیجنس در نشست امروز کمیسیون سرمایه گذاری اتاق بازرگانی تهران گفت: در حال حاضر بانک مرکزی قطر و بانکهای مهم چین و سایر نقاط دنیا رتبه بندی شده‌اند؛ ضمن اینکه در حوزه بانکداری اسلامی نیز، موسسات مالی بسیاری در این رتبه بندی شرکت کرده اند، این در حالی است که از بیست بانک مهم جهان اسلام، یازده بانک را رتبه بندی کرده ایم.

وی افزود: در منطقه منا، بیشترین تعداد بانکهای رتبه بندی شده را شاهد هستیم؛ ضمن اینکه در حوزه رتبه بندی اوراق قرضه اسلامی و نیز سایر اوراق نیز اقداماتی را صورت داده ایم.

به گفته میشل پیچ، در این رتبه بندی ها، اوراق بدهی را نیز رتبه بندی کرده ایم که عرضه کنندگان آن در این رنکینگ قرار می گیرند. البته باید توجه داشت که حاکمیت شرکتی برای ما امری بسیار مهم به شمار می رود و به آن توجه ویژه ای داریم.

مدیر کسب و کار و توسعه موسسه کاپیتال انتلیجنس افزود: در دوران تحریم نیز خدمات دهی به بازار ایران را متوقف نکرده ایم؛ ضمن اینکه در ایران شهرداری ها و بانکها نیز در این رتبه بندی حضور یافته اند.

در عین حال، هورست برترام، مدیر توسعه بازار این مجموعه نیز، گفت: رتبه‌بندی اعتباری بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت‌های مختلف براساس میزان پایبندی آنها به تعهدات و پرداخت وام‌های خود در محیط بین‌المللی و همچنین حسابداری داخلی آنها انجام می‌شود .

وی با بیان اینکه رتبه‌بندی اعتباری موضوعی حائز اهمیت در بازارهای بدهی عمومی و خصوصی است، افزود: رتبه‌بندی اعتباری می‌تواند برای بسیاری از وام‌گیرندگان مانند موسسات مالی، شرکت‌ها و شهرداری‌ها و همچنین موسسات دولتی انجام شود. برترام با برشمردن مزایای مختلف رتبه‌بندی، خاطرنشان کرد که شفافیت مهم‌ترین موردی است که از رتبه‌بندی حاصل می‌شود .

برترام در ادامه به فرصت‌هایی که رتبه‌بندی اعتباری برای بانک‌ها، بیمه‌ها و دیگر شرکت‌ها و صنایع ایرانی ایجاد می‌کند اشاره کرد و افزود: به دنبال برگزاری سمینارهای مختلف در ایران برای گروه‌های مختلف هستیم، ضمن اینکه شرکت‌هایی که در فضای داخلی ایران نیز فعالیت می‌کنند نیز می‌توانند از خدمات رتبه بندی استفاده کرده و به دولت یا مشتریان خود نشان دهند که میزان ریسک همکاری با آنها تا چه اندازه است .

وی خاطرنشان کرد: ممکن بانک ها یا شرکت های بیمه اتکایی حتی با داشتن رتبه اعتباری حاضر به همکاری با طرف ایرانی خود نشوند؛ اما در صورتی که شرکتی رتبه اعتباری نداشته باشند هزینه های آنها به طور میانگین ۶.۲ درصد افزایش پیدا می کند ؛ این در حالی است که ر تبه بندی اعتباری باعث کاهش هزینه ها به ویژه در بازار سرمایه می شود.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: