دبیر ستاد توسعه انرژی معاونت علمی مطرح کرد:

امکان تغییر در حوزه انرژی با ورود استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین

کدخبر: 2199326

دبیر ستاد توسعه فناوری انرژی گفت:فناوری های جدید، انقلاب جدیدی در فضای این حوزه ایجاد کرده پس از فناوری های جدید می توان برای اصلاح مسیر توسعه بخش انرژی کشور استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سیروس وطنخواه در نخستین گردهمایی شتابدهنده ها و استارتاپ های حوزه انرژی اظهار کرد: انرژی یکی از حوزه های اساسی و پیشگام در کشور ما بوده و بدون شک هرگونه توسعه با هر مدلی به این بخش مرتبط است. در حال حاضر کم آبی یک بحران مهم برای کشور محسوب می شود اما بر این مشکل نمی توان غلبه کرد مگر به وسیله انرژی.

وطنخواه با اشاره به اینکه با توجه به اهمیتی که حوزه انرژی دارد اما وضعیت آن در کشور خوب نیست گفت: در بخش های عرضه و تقاضا این حوزه وضعیت مناسبی ندارد و با ادامه این روند انتهای مسیرمان مشخص نیست. بنابراین تمام فعالان حوزه انرژی باید در بخش های مختلف آن همچون بهره وری، نگه داشت و بهینه سازی فکر اساسی داشته باشند و هر یک به اندازه خود نقش بازی کنند.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه انرژی معاونت علمی با اشاره به اتفاقات نو فناوری در دنیا ادامه داد: دنیا در حوزه فناوری در حال تجربه اتفاقات جدیدی است و فناوری های برافکن در حال تغییر الگوهای فکری و ذهنی سنتی است به گونه ای که با رسوخ به حوزه های مختلف انقلابی در تمامی حوزه ها ایجاد کرده اند. پس در حوزه انرژی نیز در کشور باید به این مسئله دقت کرد.

وی عنوان کرد: فناوری های جدید، انقلاب جدیدی در ذهنیت، رفتار، مصرف و کلیه فضای این حوزه ایجاد کرده است پس از فناوری های جدید می توان برای اصلاح مسیر توسعه بخش انرژی کشور استفاده کرد. بنابراین یکی از اهداف مهم از برگزاری این نشست نیز کمک گرفتن از این فناوری ها برای ایجاد تغییر در مدل های ذهنی و فرمول ها در حوزه انرژی است. لازمه این تغییر کاربرد فناوری های برافکن و کسب و کارهای جدید است. کسب و کارهای نوین با افکار جدید می توانند انگاره های ذهنی مدیران سنتی را تغییر دهند.

به گفته وطنخواه، با توجه به اهمیت کسب و کارهای جدید باید فضای مناسب برای فعالیت شتابدهنده ها در کشور ایجاد شود. کسب و کارهای نوین می توانند در بخش هایی با آحاد مردم ارتباط برقرار کنند و از این طریق نقش آفرینی خود را گسترش دهند آمارها نشان می دهد بیش از ۲۰ درصد تلفات انرژی در ساختمان ها است بر این اساس ورود به این حوزه می تواند تحول بزرگی را ایجاد کند. ستاد نیز به دنبال رشد استارتاپ ها و شتابدهنده های حوزه انرژی است و برای این اتفاق تلاش می کند. چرا که ورود افراد خلاق و نوآور و نقش آفرینی آنها در ان حوزه می تواند تحول ایجاد کند.

منبع: مهر

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

ارسال نظر: